Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 31.7.2021 jsem zakoupila vůz na leasing u společnosti AAA Auto v Hradci Králové, bylo mi řečeno, že při sjednání pasivního střežení Globalsec budu mít lepší úrok u banky Homecredit, nicméně uvěr jsem zaplatila do dvou dnů a v bance žádnou takovou podmínku ke sjednání nemají. Druhý den jsem si přečetla jakým způsobem toto pasivní střežení funguje, dále si zjistila informace, načež jsem se rozhodla od smlouvy odstoupit. Řešila jsem přes linku AAA Auto hned tedy druhý den, neustále opakování že mne bude někdo kontaktovat, manažer pobočky v Hradci Králové p. Uhlíř, Ověřovala jsem si storno u Globalsec a bylo mi sděleno že u nich nemám žádnou pohledávku že se nejedná zatím o smlouvu ale pouze objednávku a musí se řešit s pobočkou AAA auto. Dnes 9.8.2021 mi konečně volal manažer pobočky a bylo mi sděleno že po konzultaci s vedením nelze od objednávky odstoupit, a že to mám řešit na oddělení reklamace. Jenže je mi jasné, že se nejedná o reklamaci ale o dostoupení od objednávky. A že mám možnost si jen lokátor nechat a neinstalovat nebo prodat.
pasivní střežení monitoringem EU, číslo Faktury : FVAA1701/211494
Odstoupení od smlouvy/objednávky a navrácení poplatku 20.000Kč za zařízení!
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy uzavřené v kamenné provozovně není možné provést bez udání důvodu; odstoupení bez udání důvodu je možné pouze u smluv uzavíraných distančním způsobem (např. e-shop apod.).
Odstoupení od smlouvy je možné provést pouze na základě zákonných nebo smluvních důvodů. Ze stížnosti nám ovšem nevyplývá žádný obvyklý smluvní nebo zákonný důvod pro odstoupení od smlouvy. Jestliže ovšem takový důvod (např. prodlení s dodáním, opakovaný výskyt vady apod.) existuje, je odstoupení možné.
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je povinné, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Čunková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení (snažili se Vás několikrát kontaktovat telefonicky) i zástupcem společnosti GlobalSec. Koupi lokátoru zrušit nelze (pokud si v obchodě zakoupíte určitý produkt a nejedná se o online prodej, nelze jej vrátit, ani pokud si koupi později rozmyslíte). Obecně, má-li zákazník jakékoli nejasnosti či pochybnosti k produktům uvedeným na faktuře, je potřeba to řešit hned na místě, nikoli až později.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
ano to máte jistě pravdu v tom pokud si zboží člověk zakoupí v obchodě. Nicméně v tomto případě vy jste prostředníci/ zprostředkovatelé tohoto zařízení a služby a já jsem zařízení na místě fyzicky neviděla, mám pouze nějakou objednávku která prakticky nic neobsahuje. Pokud máte kamerové záznamy tak si najdete, že jsem nesouhlasila a vaše zaměstnankyně mi tvrdila jak je to nutné pro sjednání úvěru, že v tomto případě dá banka lepší úrok. Jedná se o klamavé jednání. Z mé strany došlo ke splacení úvěru do 4 dnů a banka si žádnou takovu podmínku neklade! ( mám potvrzeno), Žádnou nutnost neklade ani dodavatelská firma Globalsec, nemají problém s odstoupením ( mám potvrzeno emailem). Reklamační oddělení se mi neozvalo, několikrát volám na tu vaši linku a když už je někdo schopen mi zavolat tak je to stále nekompetentní osoba z pobočky! Vaše jednání je nepřípustné a extrémně klamavé, bohužel. Opravdu Vás to baví dělat z lidí blbce a stojí vám to za to? Nevrátit lidem 20 tisíc.... těchto stížností je tu mnoho. Měl by někdo již zakročit
Děkujeme stranám za součinnosti.
Vzhledem k vyjádření společnosti jsme nuceni stížnost uzavřít, neboť dosažení smírného řešení sporu není pravděpodobně možné.
Jelikož stížnosti s obdobným obsahem se opakují, lze usuzovat, že se nejedná v rámci činnosti podnikatele o nahodilou praktiku. Z tohoto důvodu může spotřebitelka zvážit podání podnětu České obchodní inspekci.