Společnost


Monika Horká

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52079Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2021, před 3 lety

Pavlína Vrkočová

Znění stížnosti

Prostřednictvím portálu Fler mi Monika Horká ušila v pořadí třetí šaty Fire&Earth, kdy již měla k dispozici moje míry. Při objednávce mne neupozornila, že podle pravidel Fleru zboží dle speciálního požadavku nelze vrátit. Šaty Fire&Earth neodpovídají mé velikosti, ani mým požadavkům. Jsou veliké, nedají se nosit. Na mou reklamaci Monika Horká uvedla, že šaty jsou z jiného materiálu, a proto jsou větší. To není pravda. Šaty jsou zjevně ušity podle jiného střihu, než šaty předchozí. M.Horká porušila moje práva spotřebitele dle § 1811 odst. 1, 2 OZ, protože mi odmítla sdělit své kontaktní údaje, ani mě předem nepoučila o právech vznikajících z vadného plnění. Odstoupila jsem od smlouvy bez odkladu dle § 2106 odst. 1 písm. d) OZ a šaty jí vrátila. Zásilku si M.Horká nepřevzala a zásilka se vrátila zpět. Kdybych věděla, že mi ušije šaty velké a nenositelné, neuzavřela bych s ní kupní smlouvu. Šaty dle švadleny je nutné vypárat, znovu nastříhat na požadované míry a znovu sešít. Problém je s výstřihem, ze kterého lezou ven prsa, bude se muset zúžit. Oprava šatů vyžaduje další náklady, které by měla nést Monika Horká. Předchozí šaty ušité paní Horkou vyžadovaly malé úpravy v hodnotě 50 Kč, toto jsou úpravy přesahující částku 50 Kč. Proto paní Horká nereaguje. Peníze za šaty vzala předem. V případě zájmu pošlu fotografie, kde je vidět rozdíl mezi dříve ušitými šaty a fire&Earth. Chování paní Moniky Horké mě opravdu nemile překvapilo. Fler mě odkázal na Vás.


Produkt

Fler, prodejce Monika Horká, šaty Fire@Earth


Požadované řešení

Nechť si paní Monika Horká šaty vezme zpět a vrátí mi peníze. Jedná se o velikost č. 44, hezký vzor a materiál, šaty určitě prodá. Pokud byste vyhodnotili, že se jedná o vadu odstranitelnou, nechť paní Monika Horká šaty opraví na své náklady. Tedy šaty celé vypárá, nastříhá podle mých rozměrů, které již zná: prsa 99 cm, pas 81 cm a boky 99 cm (jde o velikost 40,podle paní Horké 42, ale nejedná se o velikost 44) a šaty znovu sešije a pošle mi na své náklady zpět. Nutno hlavně upravit výstřih, aby nebyl příliš hluboký a vykrojený, ale normální. V tom případě nechť sdělí adresu, kde si přebírá poštu, abych jí šaty mohla poslat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2021 15:59, před 3 lety

Podnikatel má povinnost podle § 1811 informovat spotřebitele mj. o své totožnosti a případně adrese. Spotřebitel v tomto případě nemůže podle § 1837 písm. d) od smlouvy odstoupit, neboť zboží bylo upraveno podle přání spotřebitele. Zboží ale lze stále reklamovat.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 13:19, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.