Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
zakoupil jsem přes řetězec Heureka/tvproducts bazenovou filraci firmy bestway.
Filtrace přišla s prasklým podstavcem.
Reklamoval jsem u Heureka. 19.6.2021
Odkázali mne na Tvproducts 24.6.2021 a ti na výrobce bestway. 24.6.2021
Těm jsem doložil závadu a zdokumentoval znehodnocení přístroje o které požádali. Zaslali novou filtraci, která měla ovšem ve velmi podobném místě tutéž prasklinu.
Napsal jsem, firmě besway že takové vyřešení reklamace neuznávám. Odepsali že mohou zaslat nějaké doplňky (teploměr atd.) což jsem odmítl nebo že můžou zkusit zaslat ještě náhradní díl, že bych si ho jako vyměnil. (sice neznám rozsah opravy, ale je to podivné). Odepsal jsem že o teploměr a pod nemám zájem a požadoval další instrukce.
Dva týdny mne nikdo nekontaktoval.
Napsal jsem sám.
Prý mám zase znehodnotit a nafotit. A zadat to jako novou reklamaci. Což je nesmysl. Ale v tu chvíli mi došlo, že už uplynula doba jednoho měsíce a odpověděl jsem, že využívám svého práva od smlouvy odstoupit.
Firma bestway mě odkázala na TVproducts. Ti ale nechtějí výpověď smlouvy přijmout, že prý byla reklamace vyřízena odesláním druhé filtrace. Závada prý vznikla při přepravě.
Bestway 58515 STANDARD PLUS 3028 l/hod model 2020
Ukončení smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.