Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych požádat o vysvětlení řešní mé současné situaci. Dne 28.9.2014 došlo ke vloupání do mé nemovitosti a zničení většiny movitých věcí nutných k existenci. Téhož dne vše bylo ohlášeno na PČR a pojišťovnu Kooperativa. Zhruba týden poté mi volal likvidátor ing.Jakub Štros a sám mě informoval o možnosti vyplacení částečného plnění, abych si mohla pořídit alespoň základní vybavení. Tato nabídka byla podmíněna návštěvou a posudkem technika, která proběhla cca do týdne a technik vyplacení zálohy doporučil. Postupně jsem dodala všechny požadované podklady otřebné k přiznání plnění šk.události (protokol PČR, výslechy, seznam poškozených věcí, fotodokumentaci, cenové kalkulace firem, které budou provádět opravy).
Bohužel, od té doby bylo velice komplikované se s likvidátorem zkontaktovat,to se podařilo až po urgenci přes zákaznickou linku a od té doby dostávám informaci o tom, že výše pojistného bude moci být vyplacena až po dodání usnesení PĆR. O vyplacení zálohy se od té doby vůbec nikdo nevyjadřuje. Bohužel PČR dokončí veškerá šetření nejdříve v polovině ledna 2015.
Tímto laxním přístupem jsem postavena do situace naprostého sociálního zoufalce,protože jsem zůstala zcela beze všech základních prostředků potřebných k běžnému životu - bez pračky, vysavače, možnosti ohřát či uvařit si jídlo, rozsvítit si v kuchyni, nemluvě o vysklených dveřích na terasu, kterými poněkud táhne. Voda je k dispozici pouze na jediném místě v domě a to ze sprchy ve sprchovém koutě, takže zde myji i nádobí.
Vařič, lednici, rychlovarnou konvici a starou lednici jsem si za úspory koupila v bazaru, ale na další věci nemám finance. Můžet mi poradit, jak mám žít v těchto podmínkách? Jak mám objednat nové zařízení - vanu, kuchyň, nové podlahové krytiny, když nemám ani korunu a všichni požadují zálohové plnění? Posílala jsem dvě předběžné faktury na služby - výměna oken a na elekro, instalaterské, malířské a podlahové práce a předpokládala jsem, že alespoň ty by bylo možné akceptovat. Bohužel, opět bez jakékoliv odezvy. Opravdu nevím, jak si představujete, že dokážu opravit vše bez prostředků a poslat až finální faktury k proplacení.
Nevím, jaké jsou postupy, nemám s takovouto škodou žádné zkušenosti, ale předpokládala jsem, že alespoň základní prostředky k životu mi pojišťovna pomůže zabezpečit. Protože jsem nedostala žádné informace, požádala jsem o pomoc svou pojišťovací poradkyni, která posílala žádost o částečné předběžné plnění a ani té nikdo neodpověděl. Když jsem se za likvidátorem vypravila osobně, bylo mi řečeno, že to není možné.
Vzhledem k tomu, že veškeré práce a nové věci maji cca 3-5týdnů dodací dobu, dostanu se k začátku rekonstrukci nejdříve v březnu 2015 - tedy za půl roku od nahlášení škody.
Takové jednání mi nepřipadá zrovna korektní a proto bych ocenila změnu Vašeho přístupu nebo kontakt na někoho, kdo se této události chce a bude věnovat.
potřebovala bych co nejdříve vyplatit slíbené částečné zálohové plnění, abych mohla začít s opravami
|
Tweet |
Pojistitel je povinen po oznámení události, se kterou je spojen požadavek na plnění z pojištění, bez zbytečného odkladu zahájit šetření nutné ke zjištění rozsahu jeho povinnosti plnit. Pojistné plnění je splatné do 15 dnů po skončení šetření. Šetření je skončeno, jakmile pojistitel sdělí jeho výsledky oprávněné osobě.
Pojistitel je povinen ukončit šetření do 3 měsíců po tom, co mu byla pojistná událost oznámena. Nemůže-li ukončit šetření ve lhůtě podle věty prvé, je pojistitel povinen sdělit osobě, které má vzniknout nebo vzniklo právo na pojistné plnění, důvody, pro které nelze šetření ukončit, a poskytnout jí na její žádost přiměřenou zálohu. Lhůtu podle věty prvé lze dohodou prodloužit. Tato lhůta neběží, je-li šetření znemožněno nebo ztíženo z viny oprávněné osoby, pojistníka nebo pojištěného.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.