Počet nahlášených stížností: | 218 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 26 |
13.5. som spravila objednavku na platforme booho.sk (12x zupan pre druzicky a nevestu)
7.6. tovar este stale nebol dodany a poziadala som o zrusenie objednavky. Odpovedali mi, ze zrusenie objednavky neni mozne, lebo uz bola vyexpedovana
18.6. mi bol doruceny tovar
28.6. po prijati objednavky som emailom vyziadala instrukcie k vrateniu tovaru s vratenim penazi. zaroven som upozornila na fakt ze jeden zo zupanov prisiel s nespravnou potlacou.
odpovedali mi ze tovar nie je mozne vratit a pokial chcem reklamovat tovar, treba pouzit reklamacny formular
20.7 som vymplnila reklamacny formular pre jeden chybny zupan (dovod: nespravna potlac)
11.8 mi prisla odpoved ze reklamacia bola zamietnuta
zakaznicky servis platformy booho.sk sa ohradza tvrdenim, ze oni su len prevadzkovatelia platformy a ak by som chcela dalej riesit spor mam ist za dodavatelom tovaru so sidlom v Shanghai.
nemyslim si ze by som mala riesit reklamacie alebo vratenie tovaru s dodavatelom a uz vobec nie poslat tovar do Sanghai a platit za to postovne.
Objednavka bola v hodnote 149,56 EUR a ak by som platila este aj postovne, bojim sa ze uz by som nikdy nevidela ani peniaze ani tovar.
11x zupan pre druzicku, 1x zupan pre nevestu
pozadujem vratenie penazi na ucet, kludne vratim tovar na adresu spolocnosti EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o
|
Tweet |
Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Adresa pro vrácení zboží je Rybná 716/24, Praha, 11000, neboť právě zde má sídlo prodávající, který sám sebe v obchodních podmínkách (a tedy neúčinně) označuje za zprostředkovatele. Zmaří-li podnikatel doručení zboží (tzn. řádně nabízené zboží bezdůvodně nepřevezme), považuje se zboží za řádně vrácené. V takové chvíli spotřebitel splnil svou povinnost vrátit zboží a může se domáhat na podnikateli vrácení peněžních prostředků. K tomu lze využít i tzv. předžalobní výzvu (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Co se týká nároku na "fakturu", upravuje ho § 16 zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.