Počet nahlášených stížností: | 217 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 25 |
Dna 9.7. som objednala tovar z eshopu www.suprisimo.sk s tym, ze ho potrebujem mat doruceny do konca tyzdna, asak podla ich VOP je cas dorucenia az 60 dni. Mam za to, ze mohli ma informovat o tom, ze dodacia lehota nebude dodrzana a objednavku zrusit. Cast objednaneho tovaru som dostala priamo z CN, platila som clo. Okamzite som ziadala o odstupenie od Zmluvy, nakolko cez ich eshop je mozne podat reklamaciu na tovar (chybajuci, poskodeny a pod), ale nemaju ziaden formular na odstupenie od zmluvy. Nakolko tovar prisiel priamo z Ciny, o com som nebola informovana, nebolo mozne ho odmietnut a s eshopom je mozna len komunikacia cez mail, nemaju uvedeny ziaden telefonny kontakt. Podla Obcianskeho zakonnika CZ a SK je mozne v lehote do 14 dni odstupit, spolocnost ktora prevadzkuje spominany eshop je registrovana v Ceskej republike pod C 340894/MSPH Městský soud v Praze, ako EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o., Identifikační číslo 09708588. Momentalne so mnou nekomunikuju, nemam fakturu, nemam certifikat o nezavadnosti, nakolko objednany tovar boli hracky pre deti. Vyska objednavky 63,31 € + 4,29 € (spominane clo).
Set detských hračiek na pieskovisko (Univerzálne) × 1, Detské hračky na pláž - Růžová × 1, Detské plastové hračky na pieskovisko × 1
ziadam vratit uhradenu sumu za objednavku v plnej vyske + dodatocne naklady na clo + pripadne postovne, ak oznamia adresu, kde pozaduju vratit objednany tovar.
Bola podana reklamacia online prostrednictvom ich portalu, ktoru neuznali, kedze bola nedostatocna fotografia, ale tento sposob reklamacie sa nevztahuje na odstupenie od Zmluvy, len na reklamovanie tovaru.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.