Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
za nedůkladné naleštění se omlouvám, poškrábání mísy mohlo vzniknout jedině hnětací metlou tzn. vlastní součástí. Výrobek vracím ve stanovené lhůtě 14 dní od zakoupení, a ač nemusím udávat důvod, důvodem je nekvalitně provedený a úkol neplnící produkt.
Ano produkt byl odzkoušen, původně jsme nepředpokládali, že bude odvádět tak špatnou práci a budeme jej muset vrátit.
Přístroj je velmi hlučný, metle nedosahují ke stěnám mísy(nekvalitní promísení), mísa je z silně přilnavého materiálu a mlýnek na maso jsem raději ani neodzkoušela.
Nezlobte se, ale 10% za to, že naleštíte kryt mísy s násypkou, je celkem šílené %, nehledě na to že jsem jej zpět i ve 14 denní lhůtě posílala na vlastní náklady. Produkt jel 2x ( 1x hnětal a 1 x míchal ) výsledek v obou případech velmi špatný. Za pouhé odzkoušení zaplatit 10% se mi vůbec nelíbí, ještě když je vámi popsané lehce odstranitelné.
Kuchyňský robot ETA Gratussino Smart 0023 90090
Vrácení plné částky, která byla zaplacena. Produkt byl odzkoušen a nevyhovuje.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Například oděv by si měl spotřebitel jen vyzkoušet a nesměl by jej nosit. Během lhůty pro odstoupení od smlouvy by proto spotřebitel měl se zbožím náležitě zacházet a zkontrolovat je náležitým způsobem.
Snížení hodnoty zboží může spočívat zejména v nákladech na vyčištění a opravu a v případě, že zboží již nelze prodat jako nové, v objektivně zdůvodněné ztrátě příjmů obchodníka vyplývající z nakládání s vráceným zbožím jako se zbožím z druhé ruky.
V případě sporu bude nutno posuzovat to, zda spotřebitel při testování zboží překročil rámec kroků nutných k tomu, aby se obeznámil s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, případ od případu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.