Společnost


TV PRODUCTS CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52126Neuznaná reklamace a zboží vráceno poškozeno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.08.2021, před 3 lety

Petra Staňková

Znění stížnosti

Dobrý den,
ráda bych se informovala jak mám dále postupovat.
Dostaly jsme jako dárek dětský jungle safari bazén zakoupený v 05/21 u společnosti TV Products.
Po prvním nafouknutí a napuštění jsme druhý den zjistily, že bazén je vyfouknutý - konkrétně skluzavka, polštář pod skluzavkou, plameňák. Bazén jsme tedy vypustily, vyfoukly a co to šlo, tak umyly a zaslaly na reklamaci.
Bazén byl zaslán na reklamaci v originál krabici s veškerým příslušenstvím i s žádostí o navrácení peněz.
Po týdnu nám dorazil balík, krabice od nějakého lehátka, ve kterém byl námi zaslaný bazén smuchlaný a originál krabice rozříznuta na obou stranách a složena do náhradní krabice od nějakého lehátka.
Volala jsem tedy na společnost a tam velice, ale velice arogantní paní na mě spustila, že jsem bazén dostatečně nevyčistila, nevysušila a že oni nejsou povinni bazén kontrolovat pokud je v takovém stavu. Vysvětlovala sjem paní, že se bazén prostě vyfukuje, že asi ve švech, paní teda po mě začala rynčet, jak jako můžu vědět, že to je ve švech a jestli ta závada jde vidět. Tak ji zase vysvětluji, že nevím, ale že jsme bazén nafoukly a do rána byl vyfouklý, takže je asi někde chyba.
Nicméně, druhý den jsem šla bazén roztáhnout, že jej tedy pořádně vyčistíme a vysušíme. Krabici jsem nerozřezávala, ale jeden kraj roztrhla rukou. Zjistila jsem, že v bazénu jsou díry, které tam nebyly když jsem bazén zasílala. Volala jsem ihned na společnost, tam mě hned arogantní paní spražila, že oni to určitě neudělaly, že jsem si to udělala sama a že je to tvrzení proti tvrzení a že jhe to nevyřešitelná reklamace a ať si s tím bazénem dělám co chci. Ve finále mi řekla, že proč jsem ten bazén nešla čistit hned jak mi přišel. Tak jsem ji teda řekla, že když prší, tak rozhodně bazén umývat nebudu. No absolutně věc postavená na hlavu. Paní si jede to svoje za společnost, že nechápe jak já můžu říct, že to udělaly oni, že oni tam nože nepoužívají, přitom původní originální krabice je rozříznuta po obou stranách. Paní chtěla zaslat fotky, tak jsem je tedy zaslala.
Druhý den mi přišel email : Zboží Vám bylo vráceno ve szavu, v jakém bylo Vámi dodané. Z hygienických důvodů nebylo možné posoudit důvod reklamace. Z fotografií není průkazné, jakým vlivem bylo způsobeno, jedná se ale o mechanické poškození a na toto se nevztahuje záruka.
Tak jsem tedy paní odepsala, že já jsem nic mechanicky nepoškodila a že celou situaci chci řešit s nadřízenými. Byl mi odeslán email od vedoucí rekl.oddělení. : zboží bylo zasláno takto, jak Vám bylo vráceno. Z naší strany řádně zabaleno a doručeno bez poškození. Na vyjádření trváme.
Opět jsem paní vedou napsala celou situaci a snažila se jí to vysvětlit, samozřejmě chápu, že bude bránit své zaměstnance, ale zase by měla vědět jak to opravdu bylo a ne jen od svých zaměstnanců.
Ptám se tedy, jak mohu tuto situaci řešit ??
Děkuji


Požadované řešení

Vrácení peněz za poškozený bazén


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2021 14:35, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2021 15:56, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.