Společnost


Dropick s.r.o.
kurýrní služby

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52146Nekalé praktiky - nátlak (v souvislosti s fa T-Mobile CZ)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.08.2021, před 3 lety

Jaroslava Woffová

Znění stížnosti

Moje matka je opakovaně kontaktována T-Mobilem s tím, aby přešla z kreditu na smlouvu. Matka po telefonu souhlasila se zasláním smlouvy (po přemlouvání ze strany pracovnice T-Mobilu). Smlouvu dovezl člověk ze společnosti Dropick. Představil se jako kurýr přepravní společnosti. Na webu mají, že tito lité jsou rozvozci - obchodníci. Matka mu telefonicky řekla, že si to rozmyslela, že nic nechce a že není doma. "Kurýr" jí prý řekl, že on musí smlouvu předat a kde je. Dopadlo to tak, že kurýr přijel za moji matkou do kostela a v domnění, že podepisuje pouze převzetí, podepsala moje matka smlouvu s T-Mobilem. Komunikace s "přepravcem" nahraná není.
Smlouva s T-Mobilem zrušíme během 14 dnů. Volala jsem i do společnosti Dropick a bylo mi řečeno, že vše je tvrzení proti tvrzení a že jejich lidé dělají pouze svou práci.


Požadované řešení

Domnívám se, že se obě firmy pohybují v mezích zákona. Druhá stránka věci je etika: mé matce je 76, v telefonu si byla nejistá, službu opakovaně odmítala... nakonec ji "přemluvili". Když jednala s kurýrem byla přesvědčena, že podepisuje převzetí, sice ji informoval, jak může smlouvu vypovědět, ale nedal jí jasné info, že její podpis znamená uzavření smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2021 10:17, před 3 lety

Při koupi zboží nebo služeb mimo obchodní prostory podnikatele má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Jestliže nebyl spotřebitel o svém právu na odstoupení nebyl poučen, lhůta na odstoupení od smlouvy se prodlužuje podle § 1829 odst. 2 občanského zákoníku zásadně o jeden rok.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Takto podepsaná smlouva by navíc mohla být (i.) zdánlivá, neboť podle § 551 občanského zákoníku chyběla vůle jednající osoby, která si myslela, že podepisuje jen převzetí, případně (ii.) neplatná podle § 583 stejného zákona, neboť byl spotřebitel uveden v omyl .

Z uvedeného se domníváme, že by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku podle 2. přílohy písm. b) k zákoně o ochraně spotřebitele, kdy prodejce (v tomto případě kurýr) navštívil spotřebitele v místě jeho bydliště, ačkoli byl vyzván, aby místo opustil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 16:02, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 12:26, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.