Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den.
Jsem pravidelným zákazníkem sítě řetězců Kaufland. Nejčastěji navštěvuji pobočku v Lounech, ale poslední dobou nakupuji raději v jiných obchodech ve městě. Důvodem k této mé volbě jiných obchodů je stálý nedostatek zboží, převážně akčního. Už delší dobu trvá stav, ve kterém není v tomto obchodě k dostání většina zboží v akci, a to ani v den zahájení akce. Nevím, jak je akční zboží do jednotlivých poboček rozdělováno, nebo zda je chyba ve vedení obchodu, které akčních produktů objednává málo. Každopádně dopoledne v den začátku akce ,,najedou" do obchodu vietnamští obchodníci s dodávkami a akční zboží bez jakéhokoliv omezení vykoupí (To dnes platí Vámi udávané limity při nákupu akčního zboží jen pro běžného spotřebitele?), a poté s mnohonásobnou přirážkou prodávají ve svých prodejnách (Myslel jsem, že Kaufland je síť maloobchodních prodejen, ne velkoskladem pro drobné provozovatele večerek.) a běžný spotřebitel - zaměstnaný člověk již nemá odpoledne šanci si zboží koupit pro svou vlastní spotřebu. Po zbytek týdne už zaměstnanci další toto zboží vybalují jen minimálně, nebo vůbec. Nejhorší situace bývá o víkendu, kdy v lounském Kauflandu neseženete prakticky nic. Podobné zkušenosti s touto prodejnou má i řada mých sousedů a známých, kteří stejně jako já volí pro nákup jiné obchody.
Zajímalo by mě, proč v jiných pobočkách Kauflandu - například v Praze, Mostě, nebo Žatci, kde také občas nakupujeme, k takovýmto problémům nedochází a veškeré zboží je v urovnaných a přehledných regálech vždy k dispozici v dostatečném množství.
Důsledné dodržování limitu při nákupu akčního zboží (pro všechny). Zajištění dostatečného množství akčního zboží.
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Pro komunikaci se zákazníky a zpracování podnětů zákazníků společnosti Kaufland bylo zřízeno Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na uvedených kontaktech. Se zákazníky komunikujeme prostřednictvím e-mailu, jako tomu bylo ve Vašem případně, nebo telefonicky.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.