Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#52166Neuznaná reklamace skryté vady

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2021, před 3 lety

Martin Jandura

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 28.7. jsem zakoupil v AAA auto vůz Opel Zafira, r.v.2018 s najetými 70tis km. Po zaplacení kupní ceny jsem si auto 3.8. vyzvedl a následující den, po ujetí asi 100km, kdy se při jízdě začal regenerovat DPF filtr, se rozsvítila kontrolka motoru. Po telefonátu s AAA auto mě bylo řečeno, že mám v servisu nechat diagnostikovat závadu a poté se stavit na pobočce s tímto protokolem, kde bude i předpokládaná cena opravy a že tam sepíšeme reklamaci. V Opelu závadu dignostikovali jako vadný senzor NOX a cena opravy včetně práce asi 23tis kč. Na pobočce jsme sepsali reklamační protokol a po necelém týdnu mám vyjádření, že reklamace se zamítá z důvodu, že to není vada, za kterou by prodejce odpovídal. Ale jako projev dobré vůle mi nabízí částku 10tis kč, kterou mi mohou poslat na účet, ale požadují doložení faktury za opravu.
Mě ale toto přijde jako jasná skrytá vada. Nepochybuji o tom, že když nechám chybu smazat, že se pár set km neobjeví (zase až při regeneraci filtru) a že toto muselo být před prodejem rovněž provedeno ať už bývalým majitelem před odkupem, nebo samotnými techniky z AAA auto.


Produkt

Opel Zafira, r.v. 2018, SPZ 7P0 9039


Požadované řešení

Proplacení celé částky za opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2021 13:36, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.9.2021 18:59, před 3 lety

Vážený pane Janduro,
Vaši záležitost jsem řešila s kolegy z reklamačního oddělení. Reklamace byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem. Společnost tak trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.11.2021 20:08, před 3 lety


Martin Jandura

Děkuji za zájem

Reklamace je již uzavřena, skrytou vadu jsem nechal opravit a po dvou měsících od nákupu auta jsem konečně mohl začít jezdit a doufat, že to byl jediný schovaný chyták a že porucha na NOx čidle nenapáchala po neznámou dobu její existence další škody. Ukáže až čas...

Pro ostatní případné zájemce o koupi vozu v AAA auto shrnu moje poznatky na základě zkušeností s reklamačním oddělením AAA a jejich vyjádřením:

1) Skrytá vada je v AAA naprosto neznámý pojem => neexistuje

2) U auta starého tři roky musíte počítat s tím, že kromě standartní údržby bude vyžadovat i opravy poruch, které se stanou čirou náhodou hned druhý den po koupi.

3) Nečekejte, že vám proplatí opravu v autorizovaném servisu na 3 roky staré auto, jelikož takové už patří spravovat jedině někde u garážisty.
PS: Auto jsem nechal nakonec opravit u neznačkového servisu a stálo mě to stejné peníze jako byl odhad značkového OPEL servisu, protože náhradní díl je k sehnání pouze originál u Opelu.

Ale abych jenom nehanil, tak AAA i přesto, že reklamaci zamítlo, mi jako projev dobré vůle přispělo na opravu 10tis. A je pravda, že soudit se kvůli 13tis několik měsíců nebo let a auto mít po celou dobu odstavené, je nesmysl. To ví každý rozumný člověk, včetně arogantů z reklamačního oddělení AAA.

Ale nedělám si iluze, že by ostatní velké autobazary byly jiné. Je to prostě loterie a ani 3 roky staré auto koupené v čechách s jasnou servisní historií, prověřené přes OPEL, Cebii a Car Vertical není zárukou bezproblémové koupě. A pokud se závada objeví a bazar ji neuzná, je třeba si rozmyslet, jestli to za ty nervy. čas a peníze stojí se soudit.

Budoucím kupujícím ojetých aut v bazaru přeji hodně štěstí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.12.2021 14:54, před 3 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2021 15:39, před 3 lety

S ohledem na vyjádření společnost jsme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitel má možnosti dalšího postupu popsané v našem prvním vyjádření (advokát a soud, popř. i ADR České obchodní inspekce).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.