Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#52177Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2021, před 3 lety

Jan Loukota

Znění stížnosti

Dne 22.07. 2021 jsem do pobočky v Plzni (sady Pětatřicátníků 48/33) přinesl VGA GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti 11GB
GDDR5X, s/n 8B4L1A0C39K773.
Grafická karta byla součástí celé počítačové sestavy, sestavené přímo od společnosti CZC.
Přijímací technik VGA kartu zkontroloval a převzal zcela v pořádku do reklamace.
Znovu zdůrazňuji, že technik zboží na prodejně osobně zkontroloval, žádný problém nenašel a žádnou níže uvedenou závadu
do protokol o převzetí do opravy neuvedl.

04.08. 2021 přišlo následující vyjádření:
Reklamace zamítnuta, cituji:
„stav: stržené sériové číslo ze zařízení, stopy po montáži, zažloutlá deska. Zboží je možné zaslat do servisu
na posouzení, je však nutné odsouhlasit možné překročení 30-ti denní lhůty pro vyřízení reklamace.“
zdroj: emailová korespondence CZC.CZ - Vyřízení reklamace RMA číslo RE21018453 z 04.08.2021

Na vyjádření jsem reagoval písemně 11.08.2021:
Váš přijímací technik VGA kartu zkontroloval a převzal zcela v pořádku do reklamace. Rozporuji tedy vyjádření technika,
které následovalo až na vaší centrále.
Podotýkám, že nakupuji zboží a to i počítačové sestavy u vaší společnosti velmi často a toto je moje první velmi trpká
zkušenost, navíc hned při 2. reklamaci (1. reklamace - SSD disk ADATA) za celou dobu naší spolupráce.
Dále se ohrazuji a nesouhlasím s podpisem ohledně souhlasu na překročení 30-ti denní lhůty pro vyřízení reklamace
a žádám o dodržení zákonné lhůty.
Žádám o písemné vyjádření jakou zákonnou cestou budete nastalou situaci a to vstřícněji, řešit.

04.08. 2021 přišlo následující vyjádření:
Jelikož bylo zboží předané k reklamaci bez sériového čísla na produktu nelze identifikovat, zda se jedná o produkt z naší distribuce z toho důvodu byla reklamace neuznána.
Zboží je možné zaslat do servisu na posouzení, je však nutné odsouhlasit možné překročení 30+.
Zaměstnanec pobočky Vám zboží příjme k reklamaci a zašle k nám na ověření. Následně je zákazník kontaktován, jak bylo ve Vašem případě učiněno.
Zboží je pro Vás připravené na pobočce k odběru, pakliže si jej přejete reklamovat, žádáme o zaslání souhlasu s překročením lhůty na vyřízení.

Obracím se tedy na vasestiznosti.cz s dotazem jaké jsou mojé zákonné požnosti.
Velmi děkuji J.L.

Jan Loukota


Produkt

VGA GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti 11GB


Požadované řešení

Oprava příp. vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2021 12:52, před 3 lety

Pokud jde o vyřizovanou reklamaci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud jde o stržené sériové číslo:
Pokud bylo toto číslo na místě, které podléhá opotřebení, může se stát, že se číslo setře. V takovém případě se ale jedná o pochybení prodejce, který by měl sériové číslo umístit někam, kde k takové míře opotřebení nedojde.

Pokud jde o prokázání, že bylo zboží zakoupeno u prodejce:
Povinnost prokázat, že zboží bylo zakoupeno u konkrétního prodejce má spotřebitel. Je ale třeba přihédnout k ochraně slabší smluvní strany, kterou spotřebitel je. Dále je třeba přihlédnout i k § 7 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který předpokládá dobrou víru jednajícího. Z toho důvodu nepovažujeme za správné řešení, pokud společnost deleguje pochybení se záměnou výrobku na spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 12:11, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.