Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poslala jsem penize z posty na ucet ceske sporitelny, bohuzel udelala jsem chybu v napsani cisla uctu.
Na poste udelala jsem reklamace o tom ze napsala spatne cislo uctu. Za par dnu dostala jsem dopis z posty ze takovy ucet ekzestuje, a te penize 15 000 Kc byli prepsany na ten spatny ucet!
V bance jsem byla nekolik krat na co me rekli ze kontaktovat toho majitele uctu ne muzou, ze ma 30 dnu, na to abych vratil penize. Jestli po 30 dnech nevrati penize tak je to trestni cinnost, a potom to muzu resit soudne.
Pokud to jsou moje penize a mam slozenku, obc.prukaz ze te penize posilala ja, tak proc nemuzou me prevest na ucet?
penize odeslat zpet odesilatelu
|
Tweet |
V tomto případě se nejedná o pochybení společnosti, ale spotřebitelky, která by si údaje měla před odesláním řádně zkontrolovat. V tuto chvíli se ze strany příjemce platby jedná o bezdůvodné obohacení, které musí být vydáno tomu, na jehož úkor bylo získáno. Banka je skutečně vázána bankovním tajemstvím a nemůže spotřebiteli sdělit požadované údaje ihned. Mohla by ale na žádost spotřebitele dle našeho názoru kontakt zprostředkovat. Je třeba napsat žádost o vrácení platby. S tou se pak může spotřebitel obrátit buď na svoji banku, nebo přímo na banku, u které je veden účet, na který byla platba chybně odeslána. Banka pak zprostředkuje doručení žádosti bance příjemce nebo rovnou příjemci, je-li jejím klientem. V žádosti je nutné specifikovat platbu a uvést požadavek na vrácení peněz. Pokud však neoprávněný příjemce na výzvu nereaguje, je banka povinna spotřebiteli poskytnout identifikační údaje subjektu a spotřebitel tak může zaslat výzvu k vydání bezdůvodného obohacení přímo neoprávněně obohacenému.
Společnost se nerozhodla pro řešení stížností využít službu VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že se mimosoudní řešení sporů zakládá na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Spotřebitel má možnost řešit stížnost v rámci interního systému společnosti - přes ombudsmana či podáním elektronické či telefonické stížnosti, případně se svých práv domáhat soudní cestou.