Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na e-shopu techhouse.cz jsem si objednal zboží Pro-Ject T1
Phono v bílé barvě za akční cenu 3490 Kč s dostupností na centrálním
skladu. Objednávka proběhla v pořádku včetně potvrzujícího emailu o
přijetí objednávky. Druhý den mi z eshopu dorazil mail kde mě
informovali o zrušení objednávky s výmluvou, že tento kus byl
vystavený někde ve výloze a těsně před mou objednávkou ho někdo
zakoupil (kamenný obchod má zavírací dobu v 17:00 a má objednávka
proběhla v čase 22:01). Poté následovaly výmluvy, že změny se v
systému propisují až o půlnoci ale to, že druhý den bylo zboží stále
nabízeno za stejnou akční cenu to už mi nikdo nevysvětlil. Ve výsledku
mi řekli, že mám smůlu a jediné co tak si můžu objednat stejný kus v
jiné barvě a doplatit si cca 6 tisíc Kč. Prý už uvedený model nebudou
nabízet. V ostatních eshopech je stále dostupný. Proto požaduji dodání.
ProJect T1 PHONO SB White (P26772)
Požaduji dodání zboží dle objednávky, případně stejné zboží v jiné barvě, které eshop nadále nabízí k prodeji.
|
Tweet |
Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku zakládá právní domněnku, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Jiná situace by byla, kdyby podnikatel zboží za inzerovanou cenu vůbec nenabízel nebo by se výslovně zavázal dodat zboží za tuto cenu bezvýhradně.
Za určitých podmínek by se mohlo jednat také o tzv. vábivou reklamu, která je zakázanou obchodní praktikou. Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které je možné podat podnět k prošetření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.