Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#52197Odmítnutí vrácení zboží (Fén) ve 14 dnech s odkazem na hygienické zařízení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2021, před 3 lety

Lenka Máchová

Znění stížnosti

Dobrý den,
2. srpna 2021 jsem u Alza zakoupila fén. Bohužel je příliš velký a těžký a proto jsem se rozhodla jej nepoužitý vrátit.

V popisu produktu není uvedena váha, pouze v dotazech u produktu bylo uvedena hmotnost 0,6kg. Po rozbalení krabice jsem fén dala na váhu a zjistila, že váží 0,85kg. Proto jsem ho vrátila zpět do sáčku a nepoužitý zabalila zpět do krabice a vrátila ve 14- ti denní lhůtě.

Poté jsem za 5 dnů od nákupu objednala u Alzy lehký fén Dyson Supersonic HD03 černá/šedá za 10490 Kč.


Vrácení bylo zamítnuto z důvodu, že se jedná o hygienické zařízení, a protože došlo k porušení obalu. Fén byl umístěn v igelitovém pytlíku, který jsem musela otevřít.

Za tento rok jsem u Alzy utratila přes 50 tis. Kč, takže zamítnutí vrácení zboží mě opravdu naštvalo.


Odpovědí bylo:
Vážený zákazníku,

ne vždy věci dopadnou tak, jak bychom si přáli. Přestože jsme udělali vše, co bylo v našich silách, byla Vaše reklamace v servisním středisku zamítnuta.

Bližší informace: Zamítnuto - Odstoupení od kupní smlouvy je zamítnuto z hygienických důvodů, výrobek je rozbalen. Dle § 1839 nelze v takovém případě odstoupit od kupní smlouvy.

Číslo reklamace: AVRA21742137
Způsob vyřízení: Zamítnutí

Zboží na Vás čeká přímo na VÝDEJI ZBOŽÍ na prodejně na adrese Jateční 33a, Praha.



Nevím o tom, že bych byla během nákupu upozorněna na tuto skutečnost a navíc se domnívám, že i tak by zákon měl mít vyšší váhu, než obecné obchodní podmínky, které jsem nejspíše odsouhlasila při založení účtu a jistě nemluví o tom, že na tento konkrétní fén se nevztahuje možnost vrácení ve 14 dnech. Navíc například u nákupu zubního kartáčku nebo holícího strojku bylo přímo při nákupu upozornění uvedeno.

Děkuji za pomoc a přeji hezký den

Lenka Máchová


Produkt

Rowenta CV7920F0 Premium Care Silence AC 2300 W Ionic


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2021 09:45, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Podle našeho názoru se tato výjimka na fén nevztahuje a v takovém případě by spotřebiteli mělo být umožněno odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.8.2021 13:14, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Váš posudek.

Reklamaci jsem detailně ověřila. Vzhledem k tomu, že fén neměl hygienicky uzavřený obal, nebylo jej možné považovat za hygienické zboží. Na základě tohoto zjištění jsme reklamaci vyřídili dobropisem a zákaznici jsme o jeho proplacení již kontaktovali.

Přeji hezký den,
Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2021 13:18, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení výše uvedeného stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.8.2021 22:44, před 3 lety


Lenka Máchová

Dobry den, stiznost byla vyresena, moc dekuji Dtestu za pomoc a preji hezky den

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2021 11:00, před 3 lety

Dobrý den,


děkujeme za zprávy. Dle zákaznice je případ dořešen, prosím tedy o uzavření.


Děkuji a přeji krásný den, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2021 08:22, před 3 lety

Dle vyjádření smluvních stran byla stížnost uzavřena s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.