Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#52205Vrácení peněz za Settopbox na splátky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2021, před 3 lety

Ondřej Šustík

Znění stížnosti

Dobrý den,

začátkem minulého roku jsem si ve společnosti O2 bral spolu se službami (internet, TV, mobilní tarif) na splátky settopbox, s měsíční splátkou 49,- Kč. Minulý měsíc jsem jej reklamoval s tím, že se reklamace vrátila s nárokem na dobropis. Výrobek jsem jim tedy nechal na pobočce s tím, že mi vrátí peníze, které jsem již zaplatil. Včera mi přišlo vyučtování, kde mi vrací 49,- Kč. Když jsem volal na infolinku, tak mi řekli, že mi již víc nevrátí a že je záležitost uzavřena. Vzhledem k tomu, že jsem měl výrobek "na splátky" a ne v pronájmu, tak mám přeci nárok na vrácení částky, kterou jsem již zaplatil, nebo se mýlím?

Zároveň tedy nechápu, proč mi pán na pobočce tvrdil, že mi vrátí celou částku a paní na infolince, že na to nemám nárok.

Předem děkuji za odpověď, případně radu, jak dále postupovat.

Přeji hezký den,
Šustík Ondřej.


Produkt

set-top box na splátky


Požadované řešení

Vrácení již zaplacené sumy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2021 10:17, před 3 lety

V návaznosti vydání dobropisu vzniká prodávajícímu povinnost dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V případě, že prodávající nevrátí veškeré peněžní prostředky, které od spotřebitele přijal, mohlo by se z jeho strany jednat o bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2021 12:44, před 3 lety

Hezký den,
je to tak, jak píšete, pokud je uznána závada zařízení, které bylo pořízeno na splátky, a v rámci reklamace je řešena finančním vyrovnáním, pak je vrácena celá zaplacená částka za dané zařízení.
Dohledala jsem, že ve vašem případě bylo vše dořešeno formou dobropisů, které vám snížily předchozí vystavené vyúčtování. Bylo tak vše již vyřízeno k vaši spokojenosti?
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 15:25, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2022 12:50, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.