Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
začátkem minulého roku jsem si ve společnosti O2 bral spolu se službami (internet, TV, mobilní tarif) na splátky settopbox, s měsíční splátkou 49,- Kč. Minulý měsíc jsem jej reklamoval s tím, že se reklamace vrátila s nárokem na dobropis. Výrobek jsem jim tedy nechal na pobočce s tím, že mi vrátí peníze, které jsem již zaplatil. Včera mi přišlo vyučtování, kde mi vrací 49,- Kč. Když jsem volal na infolinku, tak mi řekli, že mi již víc nevrátí a že je záležitost uzavřena. Vzhledem k tomu, že jsem měl výrobek "na splátky" a ne v pronájmu, tak mám přeci nárok na vrácení částky, kterou jsem již zaplatil, nebo se mýlím?
Zároveň tedy nechápu, proč mi pán na pobočce tvrdil, že mi vrátí celou částku a paní na infolince, že na to nemám nárok.
Předem děkuji za odpověď, případně radu, jak dále postupovat.
Přeji hezký den,
Šustík Ondřej.
set-top box na splátky
Vrácení již zaplacené sumy
|
Tweet |
V návaznosti vydání dobropisu vzniká prodávajícímu povinnost dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí veškeré peněžní prostředky, které od spotřebitele přijal, mohlo by se z jeho strany jednat o bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku.
Hezký den,
je to tak, jak píšete, pokud je uznána závada zařízení, které bylo pořízeno na splátky, a v rámci reklamace je řešena finančním vyrovnáním, pak je vrácena celá zaplacená částka za dané zařízení.
Dohledala jsem, že ve vašem případě bylo vše dořešeno formou dobropisů, které vám snížily předchozí vystavené vyúčtování. Bylo tak vše již vyřízeno k vaši spokojenosti?
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.