Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zakoupila jsem on-line sterilizátor láhví do mikrovlnné trouby, který se tam nevejde. Chtěla jsem odstoupit ve lhůtě do 14 dnů, která mi nebyla uznána, protože dle vyjádření Alzy je zboží z kategorie hygiena. Zboží bylo zabaleno v klasické papírové krabici a ne tedy v pevném obalu a vzhledem k povaze zboží, které má za cíl sterilizovat není možné mluvit o hygienických důvodech.
Dle vyjádření pracovníka zákaznické linky nebudou své rozhodnutí nijak přezkoumávat, prý již rozhodli.
https://www.alza.cz/maxi/philips-avent-sterilizator-do-mikrovlnne-trouby-d242879.htm
https://www.alza.cz/maxi/philips-avent-sterilizator-do-mikrovlnne-trouby-d242879.htm
Vracení kupní částky za daný produkt.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Výjimky mají být s ohledem na nález Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) vykládány restriktivně, a tudíž ve prospěch spotřebitele.
Pokud zboží v uzavřeném hygienickém obalu nebylo, spotřebitel má nárok od smlouvy odstoupit, jelikož podmínka v § 1837 písm. g) by nebyla naplněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za zprávu.
Mrzí mě, že nejste se způsobem vyřízení reklamace spokojena. Bohužel v textu neeviduji číslo objednávky nebo reklamace, mohla bych Vás v této souvislosti požádat o doplnění některého z údajů, prosím? Následně budu moci celou záležitost blíže prověřit a kontaktovat Vás ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji Vám pěkný zbytek dne, Dita, péče o zákazníky
Dobrý den,
děkuji za rychlou reakci. Číslo reklamace je AVRA21753932.
S pozdravem
Renata Perniklová
Dobrý den, děkuji Vám za číslo reklamace. Obrátila jsem se na odpovědné oddělení a tato reklamace bude uznána jako standardní odstoupení od kupní smlouvy s vrácením peněz. O vyřízení budete informována sms zprávou. Za veškeré nepříjemnosti se velice omlouvám a pevně věřím, že tato záležitost trvale neovlivní Váš názor na naší společnost a naše služby. Přeji hezký zbytek dne, Andrea, péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.