Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
včera ve 22:46 mi přišel email, že má objednávka je vyřízena ID objednávky: 2108111847 na zboží 330 - VitaSolaris - roční zásoba, nic jsem neobjednávala, nic nebudu přebírat od ČP a prosím tímto o vymazání mých údajů z vaši databáze, považuji to za zneužití mých osobních dat.
Děkuji
Hoduláková
330 - VitaSolaris - roční zásoba
Zrušit objednávku, a vymazat mé údaje ze společnosti
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Vážená paní Hoduláková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Přesně tak, jak uvádíte, naše společnost obdržela dne 18.8.2021 objednávku produktu Vitamín D3 VitaSolaris, odeslanou prostřednictvím našich webových stránek. V našich obchodních podmínkách je jasně uvedeno, že jakoukoliv objednávku může učinit pouze osoba starší 18 let a to výhradně sama za sebe, tj. vlastním jménem. Zde tedy došlo k porušení našich obchodních podmínek a z toho důvodu byla pohledávka ve výši 49,- Kč stornována a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
děkuji za rychlou pomoc a vyřešení, nyní už vše v pořádku.
S pozdravem
Hoduláková
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.