Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,nedávno jsem is objednal balík na jistém e-shopu a Česká pošta mi balík nedoručila a co víc,ani mi nedala vědět,že mi nějaká zásilka přišla. Zkrátka bez jakéhokoliv upozornění (ani mobil,ani schránka) byla zásilka vrácena uzpět odesílateli.Odesílatel bych ochotný zasla zásilku znovu,ale pouze při platbě předem a navýšil zásilku o další poštovné. Zdělil jsem mu,že pokud mi nepřijde balík na dobírku,nebudu to zkoušet ani platbou předem a objednávku tím pádem stornoval. Ovšem odesílatel stále žádá náhradu poštovného za vrácenou zásilku po mojí osobě. Jak se mám bránit České poště,která tvrdí,že nepochybila a pokud ano,bylo to jen "souhrou náhod" (např.poletení schránky apod..) Má odesílatel právo účtovat si poštovné za zásilku,která se ke mě vůbec nedostala(evidentně kvůli chybě České pošty) a já ani neměl šanci se k ní dostat? Neměl by si tuto záležitost odesílatel vyřešit v první řadě s Českou poštou?
Objednávka z e-shopu www.e-antikvariat.cz doručovaná Českou poštou
Uznání chyby České pošty a náprava do budoucna.Rada,zda je požadované poštovné požadováno oprávněně.Rada jak postupovat v podobných případech
|
Tweet |
Pokud zásilka nebyla dodáná, odesílatel by měl uplatnit reklamaci dodání zásilky u České pošty, která by na základě reklamace měla prověřit postup dodání. Pokud nebyla služba poskytnuta zaviněním podniku, vrátí odesílateli zaplacené poštovné. Spotřebitel by měl namítat, že pošta nesplnila svou povinnost dodat a ani se o to nepokusila, resp. nevhodila do schránky výzvu o uložení zásilky. Negativní skutečnosti se neprokazují, proto by pošta naopak měla prokázat, že své povinnosti splnila.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.