Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc.
Dne 11.8.2021 jsem si od výše uvedené společnosti přes e-shop objednávala výše zmíněný produkt, ke kterému byly dva dárky. Zboží jsem obdržela přes DPD zabalené v bubllinkové folii, následně zabaleno v černé folii, opatřené štítkem z DPD. Zboží jsem rozbalila a obaly si ponechala. Pouze jsem otevřela krabici od grafické karty, kde uvnitř byla ještě v ochranném sáčku - zalepeném. Kartu jsem z obalu nevyjímala, protože jsem chtěla předejít případným potížím při vrácení zboží. Tedy nebyla vyjmuta ani použita. Bohužel základová deska, která měla dorazit nebyla nakonec s kartou kompatibilní, po kontrole typu na webových stránkách a tak jsem byla nucena zboží vrátit do 14 dnů. Vyplnila jsem požadovaný formulář a odeslala jej na email uvedený na webu: reklamace@exasoft.cz. Celou emailovou konverzaci mám k dispozici. Hned následující den jsem ve večerních hodinách nafotila - že jsou obaly v pořádku, včetně grafické karty, která byla neotevřená v pytlíku - zalepený patrně ochranným štítkem. Nikdy z něj nebyla vyjmuta ani použita. Vše jsem zabalila do bublinkové folie, tak jak mi byla zásilka doručena a vše ještě pojistila min. další vrstvou, dvěma. Důkladně zabalila zpět i do černé folie a následně ještě jednu použila. (Na fotkách je vidět i páska exasoft etc.) Vše jsem nafotila těsně před zabalením. Přepravce jsem zvolila stejného DPD - balík S, s nálepkou křehké a neklopit. Pro jistotu. Přepravce se ještě zeptal, jak jej má přepravovat atd. Přišel mi dnes, tj.19.8.2021 email se záznamem o přijetí zboží do reklamace... s popisem: Popis závady:
Příslušenství:
všechny 3 kusy mají zdeformovaný a poškozený obal, grafická karta rozbalena, stržena nálepka z krabice, škrábance v DP portu a na sběrnici
Nevěřícně jsem hleděla na to, co je tam uvedeno a nevěřila vlastním očím.
Snaží se na mě spáchat podvod! Prosím o pomoc. Odepsala jsem, že je to naprostý nesmysl, že karta nikdy nebyla vyjmuta z obalu a že vše bylo řádně zabaleno. Kontaktovala jsem dopravce telefonicky a řekl mi, že neevidují žádnou stížnost či pochybení - doručení poškozené zásilky. Požádala jsem je o vyjádření na můj email. Prozatím nic nepřišlo. Vše mi přijde jako podvod na zákazníka ze strany Exasoftu, kdy se mě snaží připravit o mé peníze, díky údajnému poškození atd. Mohu ještě doložit komunikaci, případně nějaké fotografie.
Předem děkuji za Váš čas. Jsem z této situace naprosto zoufalá.
ASUS PH-GTX1650-O4GD6 , cena 6199Kč
Požaduji vrátit své peníze.
|
Tweet |
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
V tomto případě spotřebitel se zbožím nakládal nutně, s ohledem na jeho povahu, tudíž vyzkoušením k poškození nedošlo a k navrácení došlo ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy. Jestliže zboží došlo zpět k prodejci poškozené, nemůže prodejce vědět, kdy k poškození zboží došlo - zodpovědnost na něj přechází až převzetím zboží zpět od spotřebitele, který využil služeb přepravce. Za zpětnou přepravu od spotřebitele k prodejci zodpovídá spotřebitel.
Případ je proto nutné řešit se společností DPD. Vzhledem k tomu, že služba pravděpodobně neproběhla ve sjednané kvalitě, je možné reklamovat službu (přepravu věci), která neproběhla s odbornou péčí, uloženou § 2558 občanského zákoníku a také náhradu škody podle § 2566 občanského zákoníku, protože je za dopravované zboží zodpovědný přepravce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Nepokojová, dne 11. 8. 2021 jste zakoupila v našem e-shopu grafickou kartu ASUS PH-GTX1650-O4GD6, ke grafické kartě jste pak zdarma obdržela herní sluchátka a podložku. Dne 16. 8. jste požádala o odstoupení od smlouvy. Grafická karta spolu se sluchátky a podložkou k nám dorazila dne 19. 8. Při kontrole vráceného zboží vždy zapisujeme přesný stav zboží, tak jak ho přijmeme, ve Vašem případě kopíruji: "všechny 3 kusy mají zdeformovaný a poškozený obal, grafická karta rozbalena, stržena nálepka z krabice, škrábance v DP portu a na sběrnici." Dne 25. 8 2021 bylo Vaše odstoupení od smlouvy uzavřeno a na Váš účet zpět jsme poslali plnou kupní cenu. Vzhledem k tomu považuji Vaši stížnost za neopodstatněnou a Vaše vyjádření o podvodu za omyl.
S pozdravem, Radim Malchárek, ředitel marketingu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.