Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.8. jsem žádala odstranění všech údajů svého otce Pavla Pražáka z databáze společ nostu Courlux.
Firma údaje zneužívá, zasílá "úvodní balíček" bez souhlasu zákazníka a žádá poštovné. Sotva jsme jednu zásilku vyřešili, zaslali jinou, prý na přání zákazníka, ale není to pravda.
Courlux odmítá odstranit údaje z databáze.
Prosím o pomoc. Bližsí údaje ráda sdělím.
Courlux, zasílání zboží bez souhlasu zákazníka, zneuzívání osobních údajů
Okamžité odstranění všech údajů z databáze firmy. Okamžité zastavení jakýchkoli kontaktů.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Pan Pavel Pražák byl v minulosti dlouholetým zákazníkem firmy Courlux.
V tomto případě se jedná o nedorozumění, kdy operátorka zákaznického servisu nemohla vyhovět požadavku na okamžité vymazání osobních údajů z databáze společnosti, protože v té době byla na cestě zásilka odeslaná na základě objednávky ze dne 12.8. 2021.
Nejprve bylo nutné ukončit tuto transakci (storno, zaplacení, vrácení), a pak společnost Courlux okamžitě odstranila osobní údaje p. Pražáka z databáze, tak jak bylo požadováno.
Velice nás mrzí, že došlo k takovému nedorozumění.
Tímto potvrzujeme, že všechny osobní údaje p. Pražáka včetně nákupní historie byly kompletně odstraněny z databáze zákazníků firmy Courlux.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA.
Děkujeme společnosti za součinnost a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se ke stanovisku společnosti vyjádřit. Vzhledem k tomu, že bylo v celém rozsahu vyhověno jeho požadavku (tj. "Okamžité odstranění všech údajů z databáze firmy. Okamžité zastavení jakýchkoli kontaktů."), může rovněž stížnost pouze bez dalšího uzavřít.
Děkujeme stranám za součinnost a nalezení smírného řešení sporu.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.
Hodnocení: