Společnost


eSky.pl S.A.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52237Nevrácení peněz za neuplatněné vouchery (za letenky)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 27 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2021, před 3 lety

Jitka Šílová

Znění stížnosti

Kvůli pandemii nebylo možné odletět do Francie v září 2020. ESky mi poslala email, že ČSA let zrušil. Nabídli mi buď jiný termín nebo voucher. Přijala jsem voucher, ale ani po roce nebylo možné vycestovat. Následovaly emaily o potvrzení vrácení peněz od letecké společnosti ve formě voucheru a že je nutné čekat. Po roce jsem se připoměla a jako odpověď mi přišlo, že letecká společnost nesouhlasí s vrácením peněz a nabízí prodloužení platnosti voucheru. Jak se mohu domoci vrácení peněz?
Děkuji za informace.


Požadované řešení

Trvám na vrácení peněz, potřebuji poradit, jaké prostředky, možnosti nebo "zbraně" bych měla či mohla využít.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2021 13:15, před 3 lety

Pokud byl zájezd zrušen v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tzn. že došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany pořadatele z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, použije se na zájezd s uvedeným termínem konání zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu ("lex voucher").

Dle § 4 lex voucher platí, že rozhodne-li se pořadatel využít ochrannou dobu, oznámí to písemně zákazníkovi a vystaví mu poukaz na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd. Poukaz na zájezd je platný po dobu trvání ochranné doby, po jejím uplynutí lze žádat vydání peněžních prostředků (na vrácení má pořadatel 14 dnů). Ochranná doba počíná běžet dnem doručení poukazu na zájezd zákazníkovi a končí zásadně dnem 31. srpna 2021.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 14:19, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 12:54, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.