Společnost


NELUMBO Energy a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52269Nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2021, před 3 lety

Petr Čechlovský

Znění stížnosti

po více jak půl roce od podání reklamace, tato není vyřízena, nekomunikuji. Pokud komunikují tak jen slibují. Výsledek je takový, že reklamace není po 6 měsících vyřízená.
Reklamuji nefunkční monitoring u fotovoltaické elektrárny, kdy nenačítá kolik ve skutečnosti elektrárna vyrobí. Bohužel u takto složitého systému není možné odstoupení od smlouvy, jelikož instalace je spjatá z rozvodem elektřiny v domě.


Produkt

Smlouva o dílo je na dodávku a montáž fotovoltaické elektrárny.. Po velkých problémech systém zapojili ale nefunguje monitoring, takže nevím kolik elektrárna vyrobí a zda vůbec. Ve smlouvě o dílo je monitoring uveden.


Požadované řešení

Představoval bych si slevu z ceny o dílo. Min. 10%.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2021 12:12, před 3 lety

Není-li reklamace vyřízena v (zásadně) 30denní lhůtě, jedná se ze strany prodávajícího o podstatné porušení jeho smluvních povinností (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). To má za následek vznik (i.) nároku na náhradu škody způsobenou spotřebiteli porušením smluvní povinnosti (§ 2913 občanského zákoníku), a dále (ii.) nároku na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti (§ 2002 občanského zákoníku). Požadavek na slevu z ceny díla je tzv. reklamačním nárokem. Nicméně vyhovění reklamačnímu nároku v sobě zahrnuje i to, že se společnost bude reklamací vůbec zaobírat - k tomu dle slov spotřebitele stále nedošlo, a proto je samotný nárok (vyhovění mu) víceméně "vedlejším" problémem.

Ad i.
Způsobenou škodu vyčísluje a dokazuje spotřebitel.

Ad ii.
Jestliže dochází k odstoupení od smlouvy, strany mají povinnost si vrátit to, čím původně plnily. Toto (obecné) pravidlo však nelze uplatňovat absolutně. Není-li možné určitou část věci, jež je předmětem smlouvy (od níž spotřebitel odstupuje), oddělit od nemovitosti, neboť se tato věc stala již součástí nemovitosti (§ 505 občanského zákoníku), pak máme za to, že tato část smlouvy by měla zůstat zachována - tzn. spotřebitel nedostane zpět peněžní prostředky, které odpovídají ponechaným rozvodům, a na druhé straně podnikatel nedostane zpět rozvody, neboť ty jsou součástí nemovitosti spotřebitele. Částečné odstoupení od smlouvy není nijak ojedinělé soukromoprávní řešení, dokonce s ním (ač v jiné souvislosti) počítá výslovně § 2004 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 12:59, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.