Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dostal jsem darem voucher s platností od září 2020 do července 2021 -
Jízda na závodním okruhu.
Vzhledem ke koronavirovým opatřením se vše otevřelo ale až koncem května a nebyl jsem schopen z pracovních důvodu využít voucher do konce července.
Při žádosti o prodloužení platnosti mi milý slevomat sdělil, že nemůžou za stávající koronavirovou situaci a že možnost vybrat si voucher byla od konce května do konce července = pouze platnost 2 měsíce, i když zakoupený voucher měl platnost 10 měsíců.
Nepřijde mi takové jednání fér a člověk by měl dostat to, za co bylo zaplaceno se všemi původními specifikacemi.
Doufám, že se sejde více takovýchto stížnosti a že velké korporátní firmy se přestanou k obyčejným lidem chovat tímto způsobem.
Je totiž fajn, prodávat produkt s klamavými informace a vydělávat na tom.
office@racing-motors.cz
Prodloužit platnost na původní dobu a nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud byl smluven časový úsek pro plnění dané služby (resp. pro možnost uplatnění voucheru), přičemž výraznou část tohoto časového úseku pokrývá období, kdy nebylo zásahem vyšší moci možné službu čerpat, měl by spotřebitel po podnikateli požadovat obnovení jednání o smlouvě, ve kterém by byla platnost voucheru prodloužena (za férové považujeme prodloužení o dobu, po kterou byly v účinnosti vládní omezení). Tento postup umožňuje § 1765 občanského zákoníku. Zbude-li z původního časového úseku, kdy bylo možné uplatnit voucher, pouze jedna pětina, máme za to, že došlo k založení zvlášť hrubého nepoměru mezi stranami, a to navíc ve prospěch silnější smluvní strany (tj. podnikatele).
Pokud toto obnovení jednání podnikatel odmítne, může se spotřebitel obrátit na soud, který smlouvu případně změní namísto stran (§ 1766 občanského zákoníku) - tzn. soud rozhodne o prodloužení platnosti voucheru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.