Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, velmi Vám děkuji za pomoc při řešení reklamace. Bohužel ani Vaše argumenty mi nebyly nic platné a A3 sport 3 krát reklamaci zamítl.
Na eshopu www.a3sport.cz jsem 29.6.2021 zakoupil m.j. pantofle Arena vel. 42. V popisku výrobku stálo: "Ultralehké a pohodlné boty arena HYDROSOFT II jsou ideální pro bazén a pláž.
Boty se během prvních týdnů nošení začaly zmenšovat a po 3 týdnech, kdy se zmenšily cca o 3 velikosti a už je neobula ani manželka, jsem se rozhodl je reklamovat.
Reklamace byla zamítnuta s tím, že jsem boty vystavoval teplotě nad 40 C - např. slunci.
Proti tomuto rozhodnutí jsem se odvolal s tím, že od plážové obuvi lze očekávat, že bude vystavena slunci (používány byly pouze na zahradě v Opavě, nikoliv na pláži) a na žádné omezení v užívání jsem prodejcem nebyl upozorněn (leták, na který se prodejce odvolává, zakazující užívání na slunci, ke zboží přiložen nebyl, přišlo pouze v igelitovách sáčcích s účtem)
Po poradě s Vaší infolinkou jsem reklamaci opakovaně uplatnil s argumenty doporučenými ve Vašem emailu č. 71773/PZa.
Reklamace byla obratem znovu zamítnuta bez dodání odborného vyjádření.
Vzhledem k tomu, že jsem vyčerpal všechny možnosti komunkace s obchodníkem Vás chci požádat o pomoc při mimosoudním.
Děkuji
https://www.a3sport.cz/arena-hydrosoft-ii-hook-003285-500
Uznání reklamace a navrácení kupní ceny
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.