Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 4.8. jsme se chystali s přítelem do Rhodosu (Řecko). Od společnosti Ryanair jsme měli zakoupené letenky. Přišli jsme k bráně v 15.17, podle informací zaměstnanců se zavírala v 15.15. Ani u přepážky, ani v aplikaci a a ani na letišti nezaznělo, že pro náš let se brána zavírá v 15.15 a že poté už nebude možné nastoupit do letadla. U brány stáli pánové, kteří na palubu i přesto byli vpuštěni a za bránu odcházeli až 15.20, nevidím tedy důvod, proč i nám nebylo umožněno do letadla nastoupit. Autobus odjížděl 15.21, takže to beru jako neochotu společnosti. Letenky jsme měli poctivě zakoupené, testy a veškeré formuláře vyplněné. Na základě této nepříjemné situace jsme si museli zakoupit nové letenky v hodnotě 7 500 KČ a ubytování na jednu noc v hodnotě 2 000 KČ.
ZG4Z6R, 116,117
Částečná kompenzace vzniklých nákladů (7 500 nové letenky a 2 000 ubytování)
|
Tweet |
Na řešenou věc dopadá zejm. nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, o právech cestujících v letecké dopravě (dále jen "nařízení").
Dle tohoto nařízení se „odepřením nástupu na palubu“ rozumí odmítnutí přepravit cestující leteckou dopravou, přestože se přihlásili
k nástupu na palubu za podmínek stanovených v čl. 3 odst. 2 nařízení.
Výše zmíněné podmínky cestující splní tehdy, jestliže mají potvrzenou rezervaci pro dotčený let a přihlásí se k přepravě:
(i.) buď v souladu s tím, jak je předem a písemně (rovněž elektronickými prostředky) stanoveno a v čase uvedeném leteckým dopravcem,
(ii.) anebo, jestliže není uveden čas, nejpozději do 45 minut před zveřejněným časem odletu.
Pokud cestující výše uvedené podmínky splnili, mají nárok na nástup na palubu. Pokud byl cestujícím odepřen nástup proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s čl. 7 nařízení. Dále je povinen jim poskytnout pomoc v souladu s čl. 8 a 9 nařízení. Dle čl. 7 nařízení obdrží cestující náhradu ve výši:
a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů;
b) 400 EUR u všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů;
c) 600 EUR u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
Pokud ovšem cestující podmínky stanovené v čl. 3 odst. 2 nařízení (k tomu viz druhý odstavec tohoto vyjádření) nesplnili, nejde o odepření nástupu na palubu ve výše uvedeném smyslu a cestujícím nepřísluší žádná náhrada.
Byl-li v době, kdy se cestující domáhali vpuštění do letadla, v totožné pozici (tj. na stejném místě před bránou) i jiný spotřebitel, a ten byl za bránu na rozdíl od stěžovatelů vpuštěn, jedná se o diskriminační jednání, které je zakázáno jak na vnitrostátní, tak na evropské úrovni.
Další informace je možné získat u národního dozorového orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (dále jen „Úřad“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Začínal-li let na letišti v ČR, je Úřad k této záležitosti příslušný.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.