Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Přes společnost Invia jsme zakoupili zájezd do Hurghady, při kontrole letového řádu se mělo letět v 0.50 a zpátky v 5.55, bylo to naše hlavní rozhodovací kritérium. Do pokynů nám pak ale přišel odlet v 17.30 a zpátky v 11.00 tak, že nejen že přijdeme o celé 2 dny, ale zpátky v Praze budeme až v 16.00, což nám nevyhovuje. Ihned jsem psala na Invii, zda-li je možné být v druhé variantě letu, se kterou jsme to koupili. Bez reakce, musela jsem tam sama zavolat, aby mi velice ochotná paní řekla, že to asi nepůjde a nechala mě nejdříve zavolat na cestovní kancelář Čedok, kde mi sdělili, že to musí řešit Invie. Ráda bych podotkla, že v tuto dobu stále prodávali stejný zájezd s odletem v 0.50. Dnes mi paní sdělila, že druhý let neexistuje a že to proto nejde. Na stránkách smartwings však vidím něco jiného. Let existuje i je možné si koupit letenky. Žádali jsme i případně o změnu hotelu (protože například do Marsa Alam se letí podle našich požadavků), nicméně mi bylo sděleno, že na nic z toho nemám právo. Je opravdu v pořádku záměrně prodávat zájezd s letem od Smartwings, a po uhrazení zájezdu ho nahradit letem egyptské aerolinky ve zcela jiné časy?
Dovolená v Egyptě
Zařazení do odletu, se kterým byl zájezd prodáván nebo změna hotelu.
|
Tweet |
Pořadatel má právo na změnu závazku ze smlouvy, pokud se jedná o nepodstatnou změnu a splní další zákonné podmínky podle § 2531 odst. 1 občanského zákoníku. Jestliže se jedná o změnu času odletu, nemůže se jednat o nepodstatnou změnu, neboť jde o hlavní náležitost zájezdu podle § 2527 písm. b) občanského zákoníku. Tato změna tedy nemůže být provedena jednostranným úkonem a na základě § 2531 odst. 4 je nutný výslovný souhlas zákazníka. Pořadatel může zákazníkovi učinit nabídku změny, kterou ale zákazník není povinen přijmout. Z jednání podnikatele musí být jasné, že se pro spotřebitele jedná pouze o možnost, nikoliv povinnost.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.