Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
nabízím svůj vůz k prodeji na jedné internetové inzerci, jedná se o vůz BMW E65 745i, dva dny mi volá pán z AAA Auto a.s. a ujišťuje mě, že o vůz mají veliký zájem, že potřebují přesně takové auto a že mi za vůz nabídnou minimálně 135tis. Kč (v inzerci vůz stojí 139tis. Kč), pán shlédl 54 fotek, popis vozu a domluvili jsme se, že vůz přivezu do AAA Auto a.s. v Hradci Králové (dne 11.12.2014 v 18:15), ještě po cestě mi pán volá a ujišťuje se, jestli jsem na cestě. Po příjezdu do již zmiňovaného autobazaru si zaměstnanec AAA Auto a.s. převzal velký TP a posléze si vůz prohlédl, s vozem se svezl a nafotil si ho s tím, že projedná výkupní cenu tohoto vozu a přijde mi jí sdělit do čekárny pro zákazníky. Pán byl s vozem spokojený, přibližně za 15-20 minut přišel, pozval si mě do kanceláře, kde mě jako první zaujal čerstvě pozvracený koberec a sdělil mi, že o takový vůz jako je BMW řady 7 nemají zájem. Já se Vás jakožto autobazaru AAA Auto a.s. ptám, jak si vysvětlujete takové jednání Vašich zaměstnanců? Přijde Vám obtěžování a klamání zákazníků v pořádku? Mě jakožto Vašeho zákazníka tyto lži stály čas a peníze!
Děkuji Svobodová
Vyjádření společnosti AAA Auto a.s.
|
Tweet |
V tomto případě záleží, v jaké fázi bylo vzájemné jednání o uzavření smlouvy. Dle § 1728 občanského zákoníku platí, že každý může vést jednání o smlouvě svobodně a neodpovídá za to, že ji neuzavře, ledaže jednání o smlouvě zahájí nebo v takovém jednání pokračuje, aniž má úmysl smlouvu uzavřít.
Dospějí-li však strany při jednání o smlouvě tak daleko, že se uzavření smlouvy jeví jako vysoce pravděpodobné, jedná nepoctivě ta strana, která přes důvodné očekávání druhé strany v uzavření smlouvy jednání o uzavření smlouvy ukončí, aniž pro to má spravedlivý důvod. Strana, která jedná nepoctivě, nahradí druhé straně dle § 1728 odst. 2 občanského zákoníku škodu, nanejvýš však v tom rozsahu, který odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech. Výše náhrady je v tomto případě omezená částkou, která odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech. Přitom není nutné prokázat ztrátu z neuzavření konkrétní smlouvy. Oproti současné soudní praxi, která poškozenému přiznává pouze nárok na náhradu nákladů, tato nová právní úprava připouští i vznik nároku na náhradu ušlého zisku.
Vážená paní Svobodová,
kolega Vám volal nikoliv na základě Vaší internetové inzerce, ale protože jste se na nás aktivně obrátila vyplněním formuláře na našich stránkách. Kolega Vám říkal orientační cenu, jaká je v případě takto starého vozu jediná možná - rozhodně neříkal , že nějaká cena bude minimální. Navíc až po tomto orientačním ocenění jste kolegovi sdělila, že je prasklé sklo a až následující den jste sdělila, že vůz vibruje při vyšších rychlostech. Z důvodu mechanického stavu vozu jsme ho proto nemohli vykoupit.Rozhodně nešlo o nějaké obtěžování nebo klamání zákazníků. Pokud jste to takto z nějakého důvodu vnímala, přijměte mou omluvu.
Vojtěch Toráč
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reakce, stížnost uzavíráme.