Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#52323Nevyžádaná služba

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2021, před 3 lety

David Samek

Znění stížnosti

V květnu 2021 jsem sjednal službu Q2 TV Stříbrná. Aniž bych o to žádal, byla mi nastavena služba Zlatá za cenu stříbrné. Po dvou měsících mi je bez svolení účtována služba Zlatá. O2 se vymlouvá na jakousi nesrozumitelnou SMS a nutnost službu zrušit.
Navíc je naprosto nemožné službu vypovědět v reálném čase telefonicky, byť O2 zná všechny potřebné ověřovací informace. Posílá dopisy, které nepřijdou nebo je třeba chodit po pobočkách. Přístup na úrovni 19. století.
Chování O2 odpovídá klasickým "šmejdům".


Produkt

O2 TV


Požadované řešení

Zrušit neoprávněnou fakturaci a ukončit službu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2021 14:21, před 3 lety

Okamžikem uzavření smlouvy vznikají pro obě strany povinnosti. Spotřebitel má povinnost hradit domluvenou částku, a podnikatel má povinnost poskytovat spotřebiteli domluvenou službu. Dle § 1901 občanského zákoníku si strany mohou podle své vůle ujednat změnu svých práv a povinností.

Existuje ovšem výjimka v případě, že se jedná o poskytování telekomunikačních služeb upravených v zákoně o elektronických komunikacích. Tato výjimka je upravena v § 63 odst. 6 tohoto zákona a říká, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.

Z toho vyplývá, že podnikatel může jednostranně změnit smlouvu o poskytování elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti. V případě, kdy dojde ke změně v druhu nebo kvalitě poskytovaných služeb je podnikatel povinen informovat účastníka způsobem sjednaným ve smlouvě také o jeho právu ukončit bez sankcionování smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny smlouvě, v případě, že nové podmínky nebude spotřebitel akceptovat. Podnikatel je povinen sdělit výše zmíněné informace spotřebiteli způsobem, který si spotřebitel zvolil k vyúčtování.

V případě, že spotřebitel podnikatele nekontaktoval s vyjádřením nesouhlasu, platí, že se změnou smlouvy souhlasí.

Spotřebitel může zkusit vyúčtovaní reklamovat, a v případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2021 13:59, před 3 lety

Dobrý den,
je mi velice líto, že nás takto vnímáte.
Podle kontroly byla situace vyřešena v rámci reklamace, která nebyla oprávněná. V rámci vstřícného kroku Vám byl však rozdíl ceny navrácen. Ke zrušení služby došlo po uplynutí výpovědní lhůty.
S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2021 16:39, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 10:22, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.