Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 27.7.2021 jsem reklamovala hodinky protože přestala pravá strana displeje hodinek reagovat na dotyk, tudíž byly nepoužitelné.
V protokolu o reklamci technik na Alze uvedl, že byli bez mechanického a jiného poškození. Dne 25.8.2021 přišel mail, ať vydržíme, že na naší reklamci se pracuje. Dne 26.8.2021 mi byla doručena zpráva, že zboží bylo předáno dopravci a reklamace je zamítnutá a ve vyjádření je pouze SMG060901: Zamítnutá cenová nabídka.
Jak máme dále postupovat?
Opravdu nesouhlasíme s vyřízením reklamace, nedostali jsme žádné relevantní informace, proč je reklamace zamítnuta.
Děkuji
Chytré hodinky Samsung Galaxy Watch Active 2 40mm růžovo-zlaté
V reklamčním protokolu jsme uvedli, že chceme vyměnit za jiný kus, ale vzhledem k tomu, že reklamace byla vyřízena po lhůtě, rádi bychom chtěli peníze zpět.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že ve 30denní lhůtě (zásadně, k tomu viz výše) by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Správně posoudit vadu a řádně vyřídit reklamaci je zákonnou povinností prodávajícího. Pokud prodávající vůbec neodůvodnil své zamítavé stanovisko k vytýkané vadě, nelze takovou reklamaci považovat za řádně vyřízenou. Prodávající se tak dopouští přestupku podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel se pak může s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci.
Dobrý den,
prověřila jsem informace a zjistila jsem, že Charakter závady se neslučuje se záručními podmínkami výrobce. Nesprávnou funkčnost zařízení způsobil vnik neznámé kapaliny do přístroje s následnou oxidací komponentů přístroje. Z tohoto důvodu je oprava možná pouze mimozáruční (placenou) formou. Je nutná výměna oxidací zasažených dílů.
Servis vyčíslil cenu placené opravy na částku 5.376 Kč avšak tato částka je zcela nerentabilní. Vyjádření autorizovaného servisu je pro nás směrodatné a zákaznice se může obrátit na soudního znalce, který může tento rozpor vyvrátit. Přeji Vám pěkný zbytek dne, Eva, péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.