Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 5.10.2014 jsem zakoupil prostřednictvím e-shopu "LED-TECHNOLOGY CHLUP VLADIMIR" led žárovky s paticí G9 příkon 8W čip Epistar SMD 5050 720Lm/6000K. Po vybalení zásilky která byla obalena lepenkou tak že se do ní nešlo dostat jinak než zničením obalu žárovek (zřejmě pro zakrytí neexistujícího loga) jsem zjistil že jedna žárovka nefunguje a všechny (žárovky) postrádají jakékoliv označení (výrobce,napětí,příkon,označení čipu,světelný výkon,atd). Fakturu za zboží jsem vůbec neobdržel. Volal jsem p. Chlupovi a ten mne po telefonu ujistil že když mu zašlu zboží zpět tak mi vrátí investice včetně poštovného. Balíček se zbožím se mi po týdnu vrátil jako nevyzvednutý, proto se obracím na vás s žádostí o pomoc a prošetření tohoto neseriozního člověka a jeho nekalých praktik. Děkuji Pavel Mačura
Dále popisuji komunikaci s p. Chlupem
Dobrý den,
chtěl bych Vás Pane Chlup informovat o krocích které provádím k
nápravě naší záležitosti. Jedná se o nákup zboží ve Vašenm e-shopu
"LED-TECHNOLOGY CHLUP VLADIMIR" a jedná se o zboží.: 4X led žárovka
patice G9 8W SMD 5050 kod produktu AD2155 .Toto zboží jsem Vám zaslal poštou zpět (po
telefonické dohodě s Vámi) a kterou jste si i po několika výzvách
České pošty nepřevzal, jsem se rozhodl podat podnět České obchodní
inspekci k prošetření Vašeho neoznačeného zboží, a dále podávám
trestní oznámení na Policii České republiky pro podvod. V případě
Vašeho zájmu tuto nepříjemnou záležitost vyřešit smírem (což znamená
vrácení veškerých mých marných investic ve výši 1.291,-Kč) kontaktujte
mne prosím na e-mailu V
případě Vaší spolupráce jsem ochoten výše zmíněná oznámení stáhnout.
S pozdravem Pavel Mačura
Dobrý den,
na doporučení orgánů činných v trestním řízení Vám opětovně zasílám
zboží u Vás zakoupené. Jedná se o zboží.: 4X led žárovka
patice G9 8W SMD 5050 kod produktu AD2155. Důvod vrácení je popsán v
předešlé mailové komunikaci s Vámi.A opět Vás žádám o zaslání
finančních nákladů spojené s nákupem neoznačeného zboží plus náklady
na poštovné. Celkem 1.422,-Kč. Tuto částku mi prosím poukažte na účet
číslo:
Dobrý den
tímto Vás pane Chlup žádám (po telefonické komunikaci s Vámi dne
8.12.2014 v 16:02 hodin) o zaslání finanční částky za zboží Vám
zaslané zpět, které Vám bylo doručeno dne 24.11.2014 a jedná se o 4
kusy led žárovky G9 8W SMD 5050 za cenu 1040,- Kč + dobírka 120,- Kč
+ dvakrát zaslání poštou zpět 2x 131,- Kč (první zásilku jste si
nepřevzal) dohromady 1.422,- Kč mi zašlete prosím na účet číslo
Dne 8.prosince jsem na p. Chlupa podal trestní oznámení pro přestupek proti majetku. P. Chlup slíbil zaslání peněz ale stále nic
Vrácení peněz
|
Tweet |
Ze soukromoprávní hlediska má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy, která byla uzavřena přes internet. Odstoupit lze tzv. bez udání důvodu, ale jako důvod lze uvést i dodání odlišného zboží od objednávky. Odstoupení je nutné učinit dle § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Využije-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Pokud tedy spotřebitel informoval podnikatele a odstoupení e-mailem, na který má odpověď, může prokázat, že odstoupení došlo do sféry jeho adresáty a je účinné. V takovém případě dochází k zániku závazku od počátku a strany jsou povinny vrátit si vzájemná plnění. Bylo-li odstoupení zasláno poštou, stačí prokázat, že bylo zasláno v uvedené lhůtě (podací stvrzenkou). Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.
Pokud tedy bylo od smlouvy odstoupeno v souladu s výše uvedeným, prodávající má povinnost vrátit spotřebiteli veškeré zaplacené prostředky nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Protože prodávající nepřevzal řádně nabídnuté plnění, není možné použít výjimku, dle které prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal, protože spotřebitel již pokus o vrácení zboží učinil.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce subjektu.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.