Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.3 jsem uzavřel se seznamkou na jeden měsíc členství za 592 kč.Členství mělo být ukunčeno 6.4.2021.Bylo to na zkušební měsíc.Došlo však k automatickému obnovení na další období.Ačkoliv to nebylo mým přáním,akceptoval jsem tuto skutečnost a zaplatil jim veškeré požadované poplatky.Uhradil jsem jim 6.3.2021 platbu 592Kč za členství v období od 6.3 do 6.4.2021,dále 27.4.2021 částku 592 Kč+55 kč=647 kč od 6.4.2021 do 6.5.2021 a konečně dne 10.5.2021 byla bez mého svolení stržena z mého ůčtu opětovně částka 592 Kč. za období od 6.5 do 6.6.2021 Dále jsem v dopise ze dne 26.4.2021 zaslal na adresu seznamky výpověď členství.Výpověď byla akceptována seznamkou a napsali že vyprší ke dni 4.6.2021.S ohledem na shora uvedené skutečnosti proto považuji své členství v seznamce za platně ukončené a rovněž jsem přesvědčen,že jsem uhradil veškeré pladby s tímto členství spojené a tudíž seznamce žádnou částku nedlužím.20.7.2021 příšel dopis z Mnichova advokátní kanceláře Dr.Wolfgang *** , *** Mnichov,že dlužím částku 2140,86Kč neboli 83.67EUR.Odpověděl jsem dopisem.2.8.2021.Vše vysvětlil,přesto přišel druhý dopis 9.8.2021 vyhrožovali soudem.To bylo silné a tak po poradě rodiny jsem zaplatil 83.67EUR.Ohlasíl jsem vše Komerční bance Jihlava a ta je stíhala pro krádež.Seznamka když musela vrátit zpět peníze,tak mi 3 splátku 592kč znovu odejmula a zaplatila s tím ukradené peníze.Tím ze mě udělala neplatiče a dali to svým advokátům k vymahání.Něco tak hrozného jsem ještě nezažil.Nesolidnost a bezohlednost seznamky.Takže 1 měsíc u seznamky mě přišel na 3379 kč.Předal jsem to na inspektorát Vysočiny ale dopisem mě napsali že je to ve Švýcarsku a nemají tam zastoupení takže nemohou nic dělat.Jste jediní, kteří mě mohou pomoct profesionálně,když už jsem takto dopadl.Jinak si budu myslet že v této naší krásné zemi lumpové si můžou dělat co chtějí a nebudou potrestáni.Myslím že takto dopadlo hodně našich lidí.Tato seznamka by měla být souzena ve Švýcarsku a televize o nich udělat pořad.Na všechno mám doklady,vše Vám přepošlu.Neumím německy a je mi 74 let.Chtěl jsem v březnu kdy vrcholila krize si na měsíc s někým napsat.A to mě stálo 3379kč z důchodu.Děkuji Vám za to že děláte pro lidi velmi záslužnou práci a lumpy přívádíte před soud.S pozdravem
C. H. Jihlava.
Seznamka má zakryté fotky a když je chcete vidět nic se neodkryje a nikdo Vám nenapíše.Myslím si že jsou to faké profily to je jen fotky .
Přivéz seznamku před Švýcarský soud aby zaplatili všechny peníze co nezákoně defraudovali.Dále aby nesměli zde u nás provozovat činnost. Najít další lidi kteří měli podobnou zkušenost.Mám všechny doklady tak je Vám poskytnu.Děkuji za Vaší ušlechtilou činnost.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Pokud byly spotřebiteli již účtovány neoprávněně nějaké poplatky (tj. v souvislosti s prolongovaným členstvím), rovněž by měl společnost vyzvat k jejich navrácení. A to z důvodu, že by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Tím, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Ze zkušeností ostatních spotřebitelů nám není známo, že by se společnost někdy údajného dluhu domáhala soudní cestou.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud tedy společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.