Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
13. srpna 2021 jsem si prostřednictvím společnosti pro sdílení aut (GreenGo) pronajal každou minutu auto.
S vozidlem jsem gel 13 km. Trvalo na 17 minut.
Pak jsem dokončil pronájem. Okamžitě jsem zavolal na call centrum společnosti a zeptal se, zda jsem vypověděl nájemní smlouvu. Půjčovna mi řekla, že jsem ukončil pronájem a že za vozidlo nezaplatím nic jiného než poplatek za pronájem. Řekl, že je vše v pořádku.
O 4 dny později, 17. srpna 2021, nenechala půjčovna vozidla v zavřené poloze kvůli chybě v jejich mobilní aplikaci (Tuto chybu přijali) a oni mi účtovali poplatek 9 178,58 Kč. Měl jsem stejný problém v březnu 2021 a tenkrát to vyřešili.
Proti tomuto poplatku jsem podal námitku a oni přijali a vystavili 125kr fakturu, což byl poplatek za pronájem. Faktura je přílohou e-mailu. Zaplatil jsem 125kr.
Nakonec však nemohli pronajmout vozidlo jiným způsobem kvůli chybě způsobeným jejich vlastními aplikacemi a pokusili se mě přimět zaplatit 4denní parkovací poplatek vozidla. Ohradil jsem se, ale přesto mi poslali fakturu za parkovné. 4500kr za parkování, 500kr za převzetí auta. Celkem 5000 kr. Říkali, že musím zaplatit parkovné podle smlouvy, ale zavolal jsem na call centrum a zeptal se. Je to ve formě, že bych neměl platit nic navíc. 4 dny se mi nijak nevraceli. Volal jsem jim pátek-pondělí a úterý. Kdyby alespoň nahlásili situaci kvůli svým vlastním softwarovým chybám. Udělal bych cokoli.
Dokončil jsem pronájem auta. Zavolal jsem do společnosti a potvrdil, zda jsem dokončil pronájem nebo ne.Už jsem zaplatil nájemné 125 kr.
Moje chyba: Nemohu zaparkovat auto na parkovištích. To akceptuji, ale auto nechali na placeném parkovišti 4 dny. Poté, com mi vyprší nájemní smlouva. Telefonováním na call centrum jsem potvrdil, že jsem pronájem dokončil. Proto se má za to, že jsem po vyhledávání smlouvu ukončil.
Toto je část, proti které mám námitky. Pokud by si toho například všimli po 100 dnech, měli by smysl platit za parkování 100 dní? Proto jsem jim to nabídl. Poplatek za parkování mohu zaplatit: v den ukončení pronájmu a poplatek za stažení vozidla. Ale nepřijali. Auto tam nechali 4 dny a musím ode mě plnou cenu. Toto je část, proti které se snažíme pojmenovat.
půjčení auta
Platba parkovného a výběr z vozidla do konce dne po dokončení Autopůjčovny. Celkem 1000 Kč
|
Tweet |
Úvodem připomínáme, že Ústavní soud ČR ve svém nálezu (I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013) uvedl, že: "[...] je třeba zdůraznit, že obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách na rozdíl třeba od obchodních smluv mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru." V tomto směru je možné učinit vůči společnosti první výtku, neboť obchodní podmínky obsahují celou řadu velmi podstatných informací. Nad to jsou poměrně rozsáhlé a nepřehledné, což se projevuje dokonce i v tom, že samotný autor obchodních podmínek se v nich těžko orientuje (např. v čl. 8.1.10 se autor odkazuje na čl. 9.24, ačkoliv je zřejmé, že chtěl odkázat na čl. 9.23, aj.).
Rádi bychom spotřebitele vyzvali k doplnění stížnosti. V čl. 5.1.14 obchodních podmínek je uvedeno, že: "[...] Všechna vozidla jsou plně elektrická a z tohoto důvodu, kromě parkování v Oranžové zóně, podléhají výjimce z povinnosti úhrady poplatků za parkování v rámci placených veřejných parkovacích zón v Praze (včetně modrých a fialových zón)." Rádi bychom požádali spotřebitele o doplnění v tom smyslu, kde auto vlastně zanechal, neboť z textace obchodních podmínek plyne, že zaparkované vozidlo je v zásadě vždy od parkovacích poplatků osvobozeno.
Máme za to, že vzhledem k požadavkům (i.) prevence (§ 2900 občanského zákoníku) a (ii.) profesionality (§ 5 občanského zákoníku), a dále vzhledem k podnikatelem danému ujištění, že spolu se skončením nájemního vztahu nebude po spotřebiteli požadován žádný další poplatek [§ 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku], je možné dospět k závěru, že parkovací poplatek by neměl hradit spotřebitel v celém rozsahu. Domníváme se, že nárok na úhradu poplatku náleží společnosti za takový časový úsek, který byl nezbytný k tomu, aby byl automobil z placené zóny odvezen jinam (a to pouze za předpokladu, že spotřebitel porušil parkováním podmínky užití automobilu). Pokud zůstala společnost několik dní nečinná, resp. vlivem technického výpadku (dle slov spotřebitele) nebylo možné auto přesunout, neměly by tyto skutečnosti podle našeho názoru jít k tíži spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spor nebyl vyřešen.
Dovedou mě k soudu prostřednictvím společnosti pro výběr peněz. Upřímně řečeno, nemůžu uvěřit, že o mě spolky v České republice nemají zájem. Žádná ze sdružení na ochranu spotřebitele neřekla, že by měla zájem. Opravdu nevím, co dělají právníci v těchto sdruženích.
Zaparkoval jsem vozidlo na placeném parkovišti v oranžové zóně. To si však uvědomili po 3 dnech, přestože jsem pronájem dokončil kvůli technické chybě, kterou přiznali. Proto nechci platit celé parkovné. Chci, aby byla společnost a moje chyba sdíleny.
Společnost navíc následujícím článkem sama zvýšila částku dluhu. Nevím co dělat. Můžete prosím pomoci?
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že záměrně ignorujete naše pokusy o smírčí řešení a stále neevidujeme úhradu Vašeho dluhu u společnosti GreenGo Car Czech s.r.o., oznamujeme Vám předání případu na právní oddělení. Naši specialisté připravují podklady k soudnímu řízení.
Nezávisle na výše uvedeném Vás naposledy vyzýváme k mimosoudnímu řešení celé záležitosti, a to okamžitou úhradou Vaší dlužné částky ve výši 8025 Kč nejpozději do 5 dní od obdržení této výzvy.
platební údaje:
číslo účtu - 2701426521/2010
var. symbol - 2172500152
V případě, že do daného termínu neuhradíte svůj dluh nebo nám nezavoláte na +420554689160, budeme to považovat za vyjádření Vašeho nezájmu řešit celou situaci.
Tato výzva je Vaší poslední příležitostí k dohodě!
Jana Chwistková
Správa pohledávek
LogiCall Česká Republika, s.r.o.
Čsl. Armády 808/43b, 794 01 Krnov
Mr. Taskin.
What makes you think that you would win in court when your complaints, such as consumer protection, have not been upheld. Everywhere they have acknowledged that the law is on the side of the creditor, i.e. GreenGo Car Czech s.r.o..
Our collection agency works closely with a law firm and your case is already being assessed by our legal department.
Do not take the situation lightly, unfortunately you are not really in the right.
We offer you payment in the form of 4 instalments = 2.000 CZK (about EUR 79) per month. The first payment must be made by the end of this month according to the following payment details:
account number: 2701426521/2010 (IBAN: CZ16 2010 0000 0027 0142 6521)
var. symbol: 2172500152
In the event of failure to pay the amount due by the due date, the debt will, according to the regulation
351/2013 Coll., will be increased by CZK 1, 452 (the costs of the collection procedure are increased with regard to the number of collection steps taken).
Bc. Dagmar Dočkalová
Supervizor
LogiCall Česká republika, s.r.o.
Čsl. armády 808/43b, 794 01 Krnov
Z naší strany spotřebitel obdržel právní hodnocení jeho případu, dále jsme oslovili společnost GreenGo Car Czech s.r.o. na jí uváděné kontaktní adrese s žádostí o vyjádření a účasti na mimosoudním řešení spotřebitelského sporu, nicméně nikdo nezareagoval.
Z těchto důvodů se ohrazujeme proti tvrzení spotřebitele, že o něj nemáme zájem. Možnosti naší činnosti v rámci této služby jsme vyčerpali. Pokud jde o právní argumentaci a zhodnocení jeho případu, vše podstatné nalezne v našem prvním vyjádření ve věci, zejm. v předposledním odstavci.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost se ke stížnosti vyjádřit.
V případě, že by měl spor dospět až do stádia soudního řízení, může spotřebitel kontaktovat advokáta, který by ho v řešené věci zastupoval (databáze dostupná např na www.dtest.cz/advokati).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.