Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dobrý den,
Rozhodli jsme objednat zájezd v Čedoku. Co následovalo snad není ani možné. V neděli jsme uhradili zájezd přišlo potvrzení o zaplacení a v úterý večer přijde e-mail, že hotel je plný ať si vybereme jiný. Nikdo nezavolá, nikdo nejeví zájem jakmile zaplatíte. Nezávazně jsme tedy poptali jiný, který bohužel nesplňoval naše představy, ale budiž. Během dne nám opět přišel mail, zaplaťte o 4500 více za pokoj. Bez zpětného zavolání, informace o zájezdu. Tudíž jsme se rozhodli o vrácení peněz. Do této chvíle peníze nejsou vráceny, není možné dostat informaci kdy dorazí, není možné se spojit s nadřízeným a někým kompetentním. Čedok opravdu nedoporučuji z důvodu organizace Call centra. Nejhorší služby.
V případě že máte zaplacený zájezd cca za 50 000Kč pro dva a dítě a přijde informace STOP SALE, měla by slečna zvednout sluchátko a vysvětlit co a proč se dějte. Případně nabídnout podobnou alternativu a trochu více se angažovat. Ne stylem, že mi přijde v 17:00h e-mail, bohužel Váš zaplacený zájezd nebude, najděte si případně něco jiného.
I přes nespokojenost zkusím najít tedy něco jiného. Opět mi do mailu přijde uhraďte 4500 navíc za pokoj. Opět volám a zjišťuji jaký rozdíl je mezi pokoji, který daný hotel nabízí atd. Vzhledem k tomu, že jsem už unavená psaním e-mailu, voláním, žádám zpět o finance. To mi slečna ale zpět zavolá a oznámí mi, že to nejde. Po delším dohadu to tedy jde, ale neví kdy finance dorazí. Třeba za 14 dní. Chyba byla na straně Čedoku, tudíž není možný tento postup.
|
Tweet |
Pořadatel zájezdu má právo na zvýšení ceny zájezdu podle ustanovení § 2530 občanského zákoníku za zákonných podmínek (odst. 1 tohoto ustanovení) a na základě zákonných důvodů uvedených v odst. 2 stejného ustanovení. Spotřebitel má ale právo na odstoupení od smlouvy v případě, že se cena zájezdu zvýší o více než osm procent (§ 2531 odst. 2 stejného zákona). Toto odstoupení musí být provedeno ve lhůtě, která nesmí být kratší než pět dnů a skončí nejpozději zahájením zájezdu.
Pořadatel má také právo na změnu závazku ze smlouvy, pokud se jedná o nepodstatnou změnu a splní zákonné podmínky podle § 2531 odst. 1 občanského zákoníku. Jestliže se jedná o změnu místa určení cesty, kterým je ubytování, nemůže se jednat o nepodstatnou změnu, neboť jde o hlavní náležitost zájezdu podle § 2527 písm. a) občanského zákoníku. Tato změna tedy nemůže být provedena jednostranným úkonem a je nutný výslovný souhlas zákazníka (§ 2531 odst. 4 občanského zákoníku). Pořadatel může zákazníkovi učinit nabídku změny závazku, kterou ale zákazník není povinen přijmout. Z jednání podnikatele musí být jasné, že se pro spotřebitele jedná pouze o možnost, nikoliv povinnost.
Pokud by zákazníkovi oznámení o zvýšení ceny bylo doručeno později než dvacátý den před zahájením zájezdu, nemá podle § 2530a občanského zákoníku zvýšení ceny právní účinky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.