Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 11.7. jsem na prodejně BANQUET v Olomouci (OC HANÁ) zakoupila sadu nerezového nádobí EXCELENT 10 ks. Hned po prvním použití se na dvou hrncích udělaly tmavě hnědé až černé fleky (vařila se v nich pouze voda). Ostatní hrnce jsem nepoužila a nádobí jsem 17.7. reklamovala. Reklamace byla vyřízena výměnou dvou poškozených hrnců. Ta stejná vada se ale objevila znovu. Hrnce jsem tedy 24.7. znovu reklamovala. Když byla reklamace vyřízena, zboží bylo od vás poškozeno, což potvrdila i paní prodavačka. Na dně hrnců byly škrábance, jelikož fleky se někdo snažil vyčistit. Takto poškozenou sadu nádobí jsem tedy nepřijala a paní prodavačka sepsala reklamaci třetí. Reklamace je vyřízena způsobem, se kterým nesouhlasím. Bylo mi nabídnuto vybrat si jiné zboží v hodnotě hrnců. Podle zákona mám právo na vrácení peněz (§ 622 odst. 2 NOZ), jelikož tento způsob vyřízení poukazuje na to, že zboží není možné ani opravit a již ani vyměnit, čímž mi vzniká nárok na vrácení peněz. Prodavačky vrácení peněz odmítly a nedostalo se mi ani odůvodnění. Žádám proto o vrácení peněz touto cestou.
Sada nerezového nádobí EXCELENT, 10 ks
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.