Společnost


innogy Česká republika a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52358Pokuta od innogy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2021, před 3 lety

Bohdana Satrapová

Znění stížnosti

V květnu jsem po telefonu žadala innogy o přejití s dodavkou plynu a elektřiny k nim. Původně jsem byla u ČEZu. Podepsala jsem smlouvy on-line v meilu a od 1.9.2021 jsem měla začít brát dodávku energií od innogy. O přejití z ČEZu k nim se měli postarat. Jenomže mi přišla zpráva, ze mě ČEZ k nim nepustil k 1.9.2021. ze mě pustí az srpen 2023. Tim jsem brala vec za uzavřenou a vic neresila. A innogy mi volali, ja nezvedla telefon (dovolená) a poslali mi do meilu smlouvu s posunutym terminem na rok 2023. Na to jsem nereagovala. Chceme nemovitost příští rok prodat a nebudu podepisovat nyni smlouvu na ro 2023 dopredu. Ted mi od nich prisla pokuta 6000 kc, za nesoučinnost. Ze jsem jim nebrala telefon. Tak se chci zeptat, zda maji pravo mě pokutovat, smlouva mela zacit běžet 1.9.2021,ale cez ke nepustil,tak nevim,zda je vubec platná:ale ja zato nemůžu ze mě ČEZ nepustil. Jak jsem snimi mohla dal co soucinit, kdyz me ČEZ nepustil a brala jsem to jako uzavřené, ze mi vlastně nemaji co dodavat, kdyz jsem stale u ČEZu.
Jednou mi řekli, ze jsem jim nepodepsala smlouvy na rok 2023, podruhé,vze jsem nezvedla telefon a nerekla, ze s nimi koncim.na pokutu nemáme a splatnost je uz 7.9.2021. děkuji Satrapová


Produkt

Elektrika a plyn od innogy


Požadované řešení

Storno pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2021 16:31, před 3 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Smluvní pokuta sankcionuje porušení smluvní povinnosti, nikoliv nevstoupení do smluvního závazku. Pouze v některých případech lze požadovat náhradu škody v rámci tzv. předsmluvní odpovědnosti podle § 1729 občanského zákoníku (náhrada škody však rovněž není smluvní pokutou).

Dozorovým orgánem v oblasti energetiky je Energetický regulační úřad. Na něj se může spotřebitel obracet v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Energetický regulační úřad poskytuje především veřejnoprávní ochranu. Shledá-li pochybení, uloží dodavateli pokutu či přijme jiné opatření. Na návrh zákazníka také rozhoduje některé spory mezi zákazníkem a dodavatelem o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce plynu.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.