Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
E-shop Mateo moda nabízí nákup přes web a nebo instagramový profil (pokud chcete plavky na míru), objednávala jsem tedy přes jejich Instagram. Nakoupila jsem si 2 páry růžových plavek 23.4.2021, až 1.6. mi přišel pár černých a pár zelených, plavky jsem tudíž vrátila k reklamaci a požadovala zaslání správné barvy. Po dalším dlouhém čekání mi přišly sice růžové plavky, ale úplně jiný střih, než jsem si objednala. Odeslala jsem tedy i tyto plavky zpět a požádala o vrácení peněz. Snažila jsem se s nimi řešit vše skrze e-mail, na který už nereagují, pak i na Instagramu, kde si mě zablokovali. Řeším tento problém již několik měsíců, vyplňovala jsem několik formulářů, snažila se s nimi domluvit, ale bohužel marně...
Plavky zhotovené na míru od firmy Mateo moda. Plavky byly na přání, tudíž nemají žádný konkrétní název.
S firmou jsem se snažila mnohokrát komunikovat. Zasílala jsem jim dvakrát plavky pro reklamaci a po čekání několik týdnů jsem se na ně opět obrátila s prosbou, že bych chtěla vrátit peníze. Firma mi již na e-maily ovšem neodpovídá.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.