Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den prosim o vrácení peněz za tento lístek který mel dojíždět 2:15 s ostravy hl nádraží ! Mel jsem být na 8 v práci a vlak mel 200 minut zpoždění takže teď nejsem v práci a přišel jsem za tím o peníze
200 minutové zpoždění
Danou cestu zaplatit a nejblizsi vlak ve zvyhodnenym tarifu pro ušly zisk a narušeni zoodpovednosti v praci
|
Tweet |
Spotřebitel má podle § 2553 odst. 1 při zpoždění pravidelné přepravy osob vůči přepravci práva stanovená přepravním řádem, přičemž vyhláška o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu v § 40 odst. 1 písm. c) stanovuje, že v případě, kdy spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platným jízdním dokladem pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy, na vrácení jízdného.
Společnost RegioJet a.s. poskytuje tzv. Garanci včasného příjezdu, kdy za určitých podmínek kompenzuje zpoždění vlakové dopravy. Délka a typ zpoždění určuje kolik procent z jízdného společnost vrátí. Výše kompenzace závisí na tom, zda je zpoždění zaviněné nebo nezaviněné. Zaviněná zpoždění jsou ta, která vznikla například z důvodu poruchy vozů. Nezaviněná zpoždění jsou pak všechna ostatní, která nevznikla ze strany autobusů nebo vlaků RegioJet – například kalamity či opravy na silnicích a železnicích. V případě kombinace zaviněného a nezaviněného zpoždění je rozhodující, které zpoždění bylo vyšší. Kompenzace nelze sčítat, maximální výše kompenzace je 100 % jízdného. Informaci o tom, jestli je zpoždění zaviněné nebo nezaviněné, sdělí stevardka ve vlaku či autobuse vždy při vyhlášení zpoždění, spolu s důvody proč zpoždění vzniklo. V případě, že je zpoždění předem ohlášeno ještě před odjezdem spoje, nárok na kompenzaci nevzniká. Cestující má možnost buď bezplatně stornovat jízdenku (do příjezdu zpožděného spoje), nebo vyčkat na zpožděný spoj bez nároku na kompenzaci.
Více informací lze zjistit na https://www.regiojet.cz/garance/index.html.
Z uvedeného vyplývá, že má spotřebitel nárok na vrácení plné ceny jízdného.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.