Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Objednala jsem pohovku v barvě petrolejové, byla mi doručena v barvě hnědé. Na obalu bylo uvedeno, že je petrolejová, uvnitř byl ale jiný produkt. Ihned jsem telefonicky žádala o nápravu, bylo mi sděleno, že je třeba vyplnit reklamační formulář na stránkách eshopu. Což jsem ihned učinila. Reklamace byla přijat a v řešení, ale od té doby posílám vzkazy, telefonuji, ale vždy je mi jen odpovědí - že se mi někdo ozve ohledně dořešení. Je to již víc jak 30 dní od podání mé reklamace, pohovku mám stále nevybalenou v bytě a opravdu ji v téhle barvě nechci, nyní již požaduji aby si jí odvezli a vrátili peníze.
1× 4141909 5 POHOVKA CHATTO 2SED barva petrolejová - dodána barva hnědá
Vrátit peníze, špatně zaslanou sedačku ať si odvezou
|
Tweet |
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
za komplikace se omlouváme. V současné době je již sedací souprava zpět u nás a zákaznici budeme vracet peníze.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení výše uvedeného stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Vše vyřešeno, peníze vráceny. Moc děkuji.