Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti TICKET ART PRAHA, s.r.o. jsem zakoupil dvě vstupenky do Hudebního divadla Karlín. Představení bylo zrušeno z důvodu probíhající pandemie coronaviru. TICKET ART PRAHA, s.r.o. mi vstupenky vyměnil za dva voachery bez možnosti vrácení peněz. Voachery mají platnost do 31.12.2021. Společnost se ovšem dostala do insolvenčního řízení a nenabízí možnost uplatnění voacherů, které do 31.12.2021 přislíbila. Společnost aktuálně nekomunikuje s individuálními zákazníky. Kam mám podat stížnost, aby moje pohledávka nebyla považována za neuplatněnou po 31.12.2021?
voacher společnosti TICKET ART PRAHA, s.r.o. na představení Hudebního divadla Karlín 2x 690 Kč
Vrácení peněz za neuplatněné voachery.
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující.
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že:
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Poukaz musí pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2022. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.
Je možné, že se ale nejedná o voucher vydaný podle zákona č. 247/2020 Sb., ale může se jednat o jiný typ voucheru, který možné nabídnout. Vzhledem k odlišnému datu uplatnění se domníváme, že by tento voucher mohl propadnout bez náhrady. Zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel tento 'jiný voucher' dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž by musel být spotřebitel společností zřetelně a jasně poučen:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona č. 247/2020 Sb.) a
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- požadovat veškeré uhrazené platby za vstupné.
Dále spotřebitele upozorňujeme na skutečnost, že společnost podala návrh na tzv. mimořádné moratorium, nicméně vzhledem k vyjádření společnosti Ticket Art Praha, s.r.o. dostupném zde: https://vstupenky.ticket-art.cz/, by měly být veškeré dluhy společnosti vůči divadlům a pořadatelům akcí uhrazeny. Neměl by tedy při uplatnění voucherů vzniknout žádný problém.
Doporučujeme vám přesto kontaktovat daného pořadatele a tuto informaci si u něj ověřit a případně si vyjasnit podrobnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.