Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 24.7.2021 ve 13:52h jsem z tel. čísla 90302 dostal první SMS zprávu za 99,-Kč, aniž bych k ní dal podnět v podobě objednávky nebo vyžádané nějaké služby a proto jsem se k mé smůle domníval, že jde o nějakou hloupost.
Dne 31.8.21 se objevila druhá SMS zpráva, která byla poslána v 16:55h, ale se stejným obsahem, který uvedu dále:
Cena zpravy je 99 Kc s DPH za sluzbu Clubmobee. Pro zruseni posli SMS zpravu ve tvaru STOP CLM na cislo 90302.
Vice info posli SMS HELP na 90302. https://bit.ly/32wFMVD
Význam obou SMS jsem pochopil až při obdržení faktury z O2 Family, kde se mi objevila položka 693,-Kč za platební transakce, které jsem si nikdy neobjednal a dnes, když jsem pátral po původu, jsem na webu objevil, že jsou na https://bit.ly/32wFMVD uvedeny porno stránky, které jsem poprvé viděl opravdu až dnes. Současně jsem si při prohlížení zpráv všiml, že jsem dvě další SMS zprávy stejného typu ze stejného zdroje dostal 7.8. a 14.8.21. Zřejmě to bude další útok na mou peněženku ve vyúčtování za srpen 21, aniž bych si nějakou platební transakci objednal.
Nějaký podvodník začal posílat SMS zprávy za 99,-kč , jejichž obsah jsem uvedl dříve, aniž bych k tomu dal podnět. Za červenec předložil k vyúčtování platebních transakce, které jsem si neobjednal a navíc lze v mém telefonu prověřit, že jsem žádné jeho služby nevyužil a neobjednal. cí
Zastavit činnost podvodníka, který tímto způsobem na českém trhu prodává služby, které neposkytuje a vrácení peněz.
Určitě lze ověřit minimálně v mém telefonu, zda jsem na jeho porno webu byl, pokud je vůbec zdrojem jeho platebních transakcí, které jsou uváděny ve fakturaci od O2 Family.
Domnívám se totiž, že je velice nemístné, aby někdo volně prodával vítr v tašce za libovolnou cenu, jako platební transakci. Milan Hanzlík
|
Tweet |
Společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).
Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že poskytovatel služby porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.