Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den, již potřetí jsem reklamoval v prodejně Datart v Ústí nad Labem hodinky "Samsung watch 46", kde jsem je 26.12.2020 koupil. První reklamaci jsem podával dne 16.4.2021, kdy byla reklamace uznána a byla vyměněna základní deska, druhá reklamace byla podána dne 22.6.2021,protože se vady nebyly odstraněny a objevovaly se znovu a navíc se objevily další, potřetí jsem podával reklamaci dne 4.8.2021,protože stejné vady se opět vyskytovaly a navíc v den kdy jsem hodinky dával k poslední reklamaci se na hodinkách objevil nápis rebooting a po několika hodinách se vyplní a už nešli zapnout a nereagovaly na nabíjení. Nyní mi poslední reklamaci neuznali s vysvětlením, že nebyla shledána závada a po jakémsi servisním testu a přehrání softwaru bylo zjištěno, že hodinky jsou v pořádku a prodejce tvrdí, že je to prý běžné, že i když hodinky já zapnout nemohu, tak servis ano a že je to softwarem v hodinkách a na ten se prý záruka nevztahuje, tak bych se tedy rád dozvěděl, kde je pravda, protože se obávám, že závada se bude stále opakovat, protože mám podezření, že už při první reklamaci žádná oprava provedena nebyla, jak servis tvrdí a rozhodně si nemyslím, že je nárok na zamítnutí reklamace, když zboží nebylo funkční a funkčním se stalo až po zásahu v servisu.
Hodinky Samsung watch 46 sn:RFANA32ECLD
Vrácení peněz za vadné zboží
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající tvrdí, že se závada neprojevila, doporučujeme při přebírání věci z reklamace spotřebiteli ihned na místě ověřit si náležité fungování věci, pokud by byla však reklamace byla znovu zamítnuta prodejcem a v souladu se zákonem náležitě odůvodněna, doporučujeme zaznamenat na vystavený reklamační protokol svůj nesouhlas. Následně je vhodné vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu výrobku s ním zkonzultovat a případně si nechat vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, jakož i další náklady spojené s uplatněním této reklamace (jízdné, poštovné, zastoupení advokátem). Pro případné občanskoprávní řízení ve věci této reklamace by měl spotřebitel silné důkazní postavení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.