Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již potřetí se mi stalo, že přestože jsem byla celý den doma, pošťačka mi nedoručila doporučené psaní nebo balík do ruky a pouze mi hodila do schránky lístek informující o uložení zásilky na poště. Do telefonu mi pracovnice pošty v Libčicích nad Vltavou řekla, že doručovatelka má limit 15 kg, takže pokud se jí mé zásilky (jednalo se o zásilky o hmotnosti 500 g a 750 g) již do tohoto limitu nevejdou, uloží je na poště. Zaráží mě, že doporučené zásilky a balíky do ruky se paní doručovatelce do tašky nevejdou, ale reklamní letáky, kterými nás pravidelně zásobuje ano. Pro mě to teď znamená, že se 3 dny před porodem vypravím na 20-minutový pěší výlet na poštu a zpět, tak to za to zaplacené poštovné skutečně stálo :-(
Chtěla bych, aby se toto již neopakovalo! Pokud má Česká pošta málo lidí (především v období před Vánoci), ať si najme brigádníky a netrestá své zákazníky. Případně je také možné zásilku, která se již nevleze do limitu 15 kg doručit následující den. Rozhodně ale není možné, aby se pošta o její doručení ani nepokusila (především v případě balíku do ruky) a mě nutila chodit na pobočku.
|
Tweet |
Pokud pošta nedodá Balík do ruky, lze telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Informování o uložení zásilky se považuje za splnění povinnosti dodat balík včas. V takovém případě je proto nutné namítnout, že se poštovní doručovatel nepokusil o dodání zásilky. Děje-li se tak opakovaně, podejte stížnost přímo České poště a současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly.
Není-li splněno deklarované datum dodání balíku, vzniká nárok na vrácení části ceny. Reklamaci může uplatnit odesílatel, ale je nutné doložit podací stvrzenku. Podnik v takovém případě vrací část ceny tomu, kdo ji podniku uhradil. Ten, komu má být cena nebo její část vrácena, je oprávněn požadovat, aby byla vyplacena jiné jím určené
osobě.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.