Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den, píši v souvislosti s vrácením částky za neuskutečněný zájezd. Zákon uvádí, že pokud zákazník poukaz nevyčerpá do 31. srpna 2021, má nárok na vyplacení 100% hodnoty poukazu do 14 dnů. Proto nechápu že mi byla z poukazu stržena částka 801Kč. Jsem samoživitelka a tato částka pro mne není zanedbatelná. Sami uvádíte na stránkách cestovní kanceláře, že budou vouchery proplaceny v plné výši. Nerada bych ztratila důvěru v tak známou CK.
Vrácení plné částky
|
Tweet |
Z popisu spotřebitele není jasné, z jakého důvodu byla částka za voucher snížena. Je tedy vhodné informovat společnost. V případě bezdůvodného stržení této částky by se navíc mohlo jednat o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 an. občanského zákoníku. Z naší praxe nám není znám žádný zákonný důvod, pro který by v této konkrétní situaci mohlo dojít ke snížení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.