Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost spa.cz zrušila lázeňský pobyt, který byl již zaplacený a ke kterému jsme obdrželi voucher s potvrzením o ubytování a lázeňských procedurách. Začátek pobytu měl být 4.9., informaci o tom, že pobyt bude zrušen, protože není dostatečná kapacita ubytování, jsme obdrželi telefonicky 31.8.
Nejsme si jistí, jestli řešíte i stížností v oblasti služeb v turismu. Pokud ano, můžeme doložit vouchery a další informace, které nám společnost poslala.
Požadujeme odškodné 10 000 Kč na osobu. Jednalo se o pobyt pro 4 osoby. Nesplnění podmínek ze strany spa.cz přicházíme o státní lázeňskou podporu v hodnotě 4000 Kč, Kterou už nebudeme moci vyčerpat + měli jsme další výlohy s organizací pobytu, nákupem jízdenek atp. Ale hlavně jsme velice zklamání, že dlouho plánovaných pobyt se nekoná.
V případě, že by pobyt byl zrušen bezdůvodně z naší strany, společnost spa.cz by jsi rovněž účtovala storno poplatky ve stoprocentní výši.
Toto od škodné by mělo být nad rámec poplatku, které jsme zaplatili za pobyt a které společnost spa.cz tvrdí že nám vrátí.
|
Tweet |
V případě, že je služba zakoupena přes slevový portál, je zásadní s kým spotřebitelka uzavřel smlouvu. Pokud je portál pouze zprostředkovatelem uzavření smlouvy, jak vyplývá z obchodních podmínek serveru, je třeba nárok vymáhat po poskytovateli služby (resp. pořadateli zájezdu). Nabídky na uzavření smlouvy publikované na webových stránkách portálu jsou vkládány přímo osobami, které služby poskytují, a tyto osoby odpovídají za obsah zveřejněných nabídek. Pokud byly informace publikované u nabídky nesprávné, je vhodné uplatnit reklamaci u poskytovatele služby.
Na základě smlouvy o zájezdu se pořadatel zavazuje, že pro spotřebitele obstará zájezd (jelikož jde o lázeňský pobyt, máme za to, že je splněná definice zájezdu obsažená v § 1a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, a s tímto předpokladem stížnost řešíme) a spotřebitel se za to zavazuje zaplatit cenu.
Pořadatel může dle zákona odstoupit od smlouvy podle § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku, tedy v případě mu v plnění závazků vůči spotřebiteli brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a v případě, že zrušení zájezdu oznámil spotřebiteli bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu. V takovém to případě by spotřebitel nemohl požadovat náhradu škody.
V případě že by nešlo o nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, bylo by možné, aby spotřebitel požadoval po pořadateli náhradu škody, zejména účelně vynaložené náklady spojené se zájezdem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.