Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
Stalo se v tesco, že nechtěli uplatnit 2 stravenky, bylo řečeno že ja musím spotřebovat jen jednu, a zůstatek zaplatit. Stejně na internetu napsáno že vrátí se do 10 Kč (doporučili něco kouit za 5 Kč! Buďte tak laskovy, za prvé ja vzila to co chtěla, víc na ten moment nepotřebovala za druhé co lze(potřebné vzít za 5 Kč? Za třetí proč mě nutili vzít něco za 5 Kč jestli ja nechtěla?!)
Tesco
Budu ráda samá razhodovat co kupovat a co ne, aby pravidla platili i zaměstnanci mě ne nutili dělat to co ja ne chci!
|
Tweet |
Dle zákona je jediným platidlem, které musí prodejce přijímat koruny české. Stravenky tedy nejsou zákonným platidlem. Pokud konkrétní prodejce přijímá stravenky je to na jeho rozhodnutí. V takovém případě může mít prodejce, který je přijímá stanovené podmínky jejich uplatnění. To jest nemusí na ně například vracet nebo jen do určité částky.
Na tuto skutečnost musí však být spotřebitel upozorněn předem. Pokud by spotřebitel nebyl předem informován o podmínkách uplatnění a platby přijímanými stravenkami, kdy tato informace by měla být známa předem a vhodně zpřístupněna dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele, tak je nutné na to prodejce upozornit. V případě, že by nedošlo k nápravě, je možno obrátit se na Českou obchodní inspekci se stížností.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.