Společnost


Cestovní kancelář FISCHER, a.s.

Počet nahlášených stížností:130
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52429Ztráta radosti z dovolené

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2021, před 3 lety

Juraj Kačuriak

Znění stížnosti

Zakoupená dovolená v termínu 28.6 – 5.7 v 5* hotelu nezodpovídala standardu 5* i s přihlédnutím k lokálním zvyklostem. Koupelna zapáchající, špinavá a stará. Klíma umístněná nad posteli, takže v noci buď to na Vás fouká anebo ji můžete vypnout a pak je v pokoji 30 stupňů. Kompletní detail reklamace je zachycen v reklamačním protokolu, který delegátka na místě podepsala a neměla ani snahu to řešit na místě. Když jsme ji k tomu vybídli, tak byla překvapená, protože jsme prý první, co se stěžují. Později jsme si zjistili, že to říkala každému. Zájezd jsme po příchodu do ČR reklamovali. Odpověď od CK, kdy uznávají pochybení je pro nás ale neakceptovatelné, protože výše neodpovídá ztrátě zážitku z dovolená a navíc kompenzaci navrhli formou voecheru. Na jejich odpověď jsme reagovali vlastním výpočtem kompenzace včetně stanovení termínu k vyjádření. CK zatím nereagovala, proto se po konzultaci ve vaši poradně obracím na Vás a případně na ČOI.


Požadované řešení

Kompenzace ve výši 50% rozdílu proti srovnatelnému standardu, což představuje částku 10.865 CZK.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2021 14:04, před 3 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 11:57, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.