Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
u společnosti mall.cz jsem si objednala zboží (konkrétně 20 l kočkolitu a termosku) které jsem i řádně zaplatila. V pátek mi volal poslíček, že mi balíček bude doručovat. Další týden v úterý jsem volala, kde je, že nedorazil (předtím jsem se snažila hledat balíček na aplikaci pro sledování balíčku). V DPD mi řekli, že Mall jim nedoručil druhou zásilku, že mám zavolat na Mall, kde to stojí, že nemohou doručovat jedno zboží, když v zásilce jsou dva kusy. V Mall mi řekli, že jim dopravce zásilku vrátil jako nedoručitelnou, že si mám zavolat tam a doptat se, že obě dvě zboží dorazilo týž den na depo. Na depu mi řekli, že jim jedna zásilka chybí. Poté mi volala paní z Mall, že mi vrátí peníze a že kdyby něco, že jim mám zavolat a že nemám přebírat zboží. Asi za tři dny mi volal z DPD, že mi doručuje balíček, jestli jsem doma. Řekla jsem, že jsem a dále jsem neřešila. Poté mi došlo, že jiné balíčky od DPD nemám k doručení, takže jsem mu volala, co to je za balíček a on že z Mall. Řekla jsem, že nevím jestli mi neposlali peníze zpět, že se zeptám na Mall a že jinak bych si balíček vzala. Volala jsem tedy na Mall, kde mi operátorka řekla, že jsem hodná, že volám, že nic nemám přebírat, že mi peníze vrátili. Volala jsem tedy na DPD, ať ho neposílají, řidič mě poprosil, že mu mám napsat sms, ať mi do doručí zítra (že prý z toho neplatí nějakou tu pokutu). A nyní jsem se dozvěděla, že k mému běžnému vyúčtování platím 200Kč navíc za tyto telefonáty, kvůli jejich neschopnosti jakkoliv komunikovat mezi sebou. Zajímalo by mě jestli se toto dá nějak řešit a kdo za tento zmatek může? Spotřebitel? Který má zaplatit za to že mu zboží ani nedorazilo?
Zajímalo by mě zda-li se dají vymáhat peníze za hovory v takovémto případu lenosti společností komunikovat mezi sebou sami, kort když jsem dostala jasné instrukce a jiným způsobem než telefonicky jsem řešit nemohla, protože balík nebyl přes internet dohledatelný.
|
Tweet |
Pokud není splněn závazek ze smlouvy, lze požadovat náhradu škody, která vznikla jako nutný následek porušení smluvní povinnosti. Mezi porušením povinnosti a vznikem škody musí existovat příčinná souvislost, škoda tedy musí být nutným následkem porušení. Spotřebitelka nebyla ve smluvním vztahu s dopravcem, vše mělo být tedy řešenou pouze se společností, která měla zboží na základě uzavřené kupní smlouvy dodat. Pokud by zboží nebylo dodáno v ujednaný čas, spotřebitelka mohla společnosti určit dodatečnou lhůtu k plnění a po jejím marném uplynutí od smlouvy odstoupit.
Společnost Internet Mall, a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.