Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:218
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52431Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2021, před 3 lety

Tomáš Bartoň

Znění stížnosti

Dobrý den, chtěl bych upozornit na nestandartní chování webu rivio.cz.
Po objednání zboží došlo BEZ faktury nebo jakéhokoliv dokladu. Dále je
celkem nestandartní, abych při odstoupení od smlouvy, které jsem
provedl dle obchodního zákoníku po mě chtěli abych zboží zaslal
někam do Číny. Na tento "e-shop" je mnoho stížností viz zde:
https://www.firmy.cz/detail/13322401-rivio-cz-praha-stare-mesto.html
Chtěl bych Vás tímto poprosit o prošetření tohoto pochybného webu a
předejít tím tedy dalším podvedeným zákazníkům. S pozdravem
Tomáš Bartoň


Produkt

https://rivio.cz/p/luxusni-pansky-oblek-prime-suit/


Požadované řešení

Zboží jsem odeslal zpět na jejich sídlo firmy společně s odstoupením od smlouvy do 14 dnů. Požaduji tedy vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2021 13:35, před 3 lety

Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Adresa pro vrácení zboží je Rybná 716/24, Praha, 11000, neboť právě zde má sídlo prodávající, který sám sebe v obchodních podmínkách (a tedy neúčinně) označuje za zprostředkovatele. Zmaří-li podnikatel doručení zboží (tzn. řádně nabízené zboží bezdůvodně nepřevezme), považuje se zboží za řádně vrácené. V takové chvíli spotřebitel splnil svou povinnost vrátit zboží a může se domáhat na podnikateli vrácení peněžních prostředků. K tomu lze využít i tzv. předžalobní výzvu (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).

Co se týká nároku na "fakturu", upravuje ho § 16 zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 11:56, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.