Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
zakoupil jsem hodinky, které byly z Německé distribuce. Hodinky nebyly v záruce ani rok a na displeji přestaly fungovat nekteré pixely resp. asi 1/3. Kontaktoval jsem tedy Garmin cz 14.8. 2021. Během telefonátu bylo patrné, jaký postup mají dle instrukcí...říkat nelze, nejde, neumíme bylo v každé větě.
Dostavil jsem se tedy do Garmin cz ve Vokovicích, kde mi bylo řečeno, že hodinky nejde reklamovat v Čr, ale musím je poslat na Německa...po dalším průběhu rozhovoru se vyjevilo, že existuje mezinárodní záruka Garmin v trvání 1 roku a tato doba neuplynula. Nabídnuto mi bylo i řešení výměny hodinek s doplatek cca 4,5 tis., což u ani ne rok starých hodinek za 15tis. opravdu nechcete slyšet. Po dodání faktury od Německého prodejce hodinky přijali na MIMOZÁRUČNÍ OPRAVU! s tím, že to bude trvat více než 30 dní, protože proces je dlouhý. To bylo 16.8.2021. Před 2 dny 26.8.2021 mi přišla zpráva, že mi DPD veze balíček od Garmin cz. Říkal jsem si, že jsou rychlí a že to je přesně to, proč si kupujete prémiové produkty, kdy samotný přístroj stojí zlomek kupní ceny, ale platíte podporu, MKT atd.
No, dnes jsem si balík vyzvedl, otevřel a zjistil, že se s hodinkami nic nedělo a na přiložené zprávě bylo napsáno, že hodinky nejsou skladem a mám kontaktovat dodavatele v Německu.
Pátral jsem v okolí (u sportovců), kteří produkty Garmin používají a ti, kteří museli v minulosti produkty Garmin reklamovat přímo v Garmin cz mají obdobnou zkušenost.
Hodinky Garmin 945
Oprava či výměna hodinek.
Telefonický či emailový kontakt s nabídkou řešení, pokud nelze reklamovat dle předem domluveného.
|
Tweet |
V tomto případě bude postup spotřebitele záležet na tom, právem jaké země se bude smlouva i případný spor řídit. Rozhodné právo se v zemích Evropské unie rozhoduje dle nařízení Řím I. Toto nařízení v čl. 6 stanovuje, že spotřebitelské smlouvy se řídí právem země, v níž má spotřebitel své trvalé bydliště, v případě že obchodník provozuje svou podnikatelskou činnost v zemi, kde má spotřebitel bydliště, nebo v případě, že se prodejce na tuto zemí v rámci své činnosti zaměřuje (například má e-shop v jazyce dané země, přijímá při placení měnu dané země).
V případě,že by nedošlo ke splnění požadavků stanovených v čl. 6 nařízení Řím I řídila by se smlouva německým právem. V takovém případě by jsme spotřebiteli nebyli schopni pomoci, protože naše působnost se vztahuje na české spotřebitelské právo.
Podle českého práva platí že, uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.